Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

hejsan jag skulle vilja få tag på en speciell ljudeffeckt, den anvends vet jag när strålkastarna tänds innnan tv 4 långfilmerna börgar ( ialla fall innan)

jag har ingen aning om vilket sökord man skall använda för att få tag på en sådan ljudefeckt så det blir lite svårt, Jag vet inte om ni förstår min förklaring av ljudefekten men jag är glad för all hjälp tackar!

Postad

Jag vet vad du menar, men har faktiskt inte sett det på några effektbibliotek vad jag kan minnas.

Det är inte bara feta strålkastare det används till, utan samma ljud används i praktiken till alla tillfällen en brytare med starkström slås till.

Jag har gjort sånna med tunga maskinljud. Att ta sånna själv är verkligen inte lätt att få bra om man inte vet vad man gör, i den mån du över huvud taget får tillträde till ett sånt ställe alls, men är du beredd att lägga en peng (normalt sett runt en tia & uppåt), så TROR jag bla http://www.MI7.se kan tänkas ha nåt användbart att utgå från.

Var kreativ när du letar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...