Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Någon som vet om denna skola? eller har gått där själv? har kollat på deras hemsida och det verkar lovande , men så var det och med högskolan jag går på nu och blev lite besviken efter att verkligheten slog mig i ansiktet (lol).

Postad

Kan inte svara för hur det är nu, men jag gick där 2 år from 97 och då var det bra. Eftersom det ligger "in the middle of nowhere" och det faktum att det för de flesta är ett "internat" så blir utbildningen mycket vad man gör det till. Det fanns inte mycket annat att göra än att göra film... :)

Men dom har bra utrustning, fin studio, gästföreläsare från branschen osv. Och en lång praktikperiod (där tv kanalerna, åtminstone tidigare, ringde och frågade efter studenterna).

/Max

Postad

Jag har inte gått utbildningen men den ligger "i byn brevid"... 20 min från där jag bor och jobbar. De har nyss uppgraderat till ny digital teknik (HDV) för ett par miljoner så det är nog inget fel på utrustningen. De jag har pratat med är nöjda med utbildningen och många har hittat bra jobb efteråt. Men det är son Max säger... drykt en timme från Linköping eller Norrköping och 20 min från Västervik.

Postad

jag har sökt utbildningen och ska ner på intervju nu på torsdag. Jag var ner där en vecka i maj och blev imponerad av deras rykte i arbetslivet. Vill du ha jobb inom TV så ska man nog satsa på GTV :)

• 2 veckor senare...
Postad

Kan bara instämma med Max_H (Tjena Max, det var inte i förrgår... :-)), utbildningen var anpassad för det som väntade på många sätt och väldigt praktiskt inriktad.

Gick där 97-98 och bodde på det sköna internatet... Vems tur är det att diska idag då!?

Jag hade grundläggande erfarenhet sedan innan men denna utbildning gav mig möjligheter till rätt kontakter i yrkeslivet.

Jag var "TV-kille" när jag började men gjorde praktik på filmbolag och halkade därför in på "filmproduktionsbananskalet" i den "tyngre" klassen, musikvideos, reklam, långfilm mm.

Sedan dess har jag jobbat med det mesta inom film och tv, allt för att testa och variera sig.

Idag driver jag bl a eget bolag där jag till stor del jobbar som Steadicamoperatör med egen rigg mm. Ursäkta, mycket snack om mig själv...

Kontenta - Sök, jag tror inte ni blir missnöjda!

Ett plus är om ni inte räds mindre orter, dock ligger Västervik ganska nära...

/Lasse

Postad
Jag kom in! :D fick samtal idag om att jag kommit in på kursen så hör gärna av er om någon av er ska gå där till hösten :)

kommer gärna snacka med dig mer o så :)

• 11 månader senare...
Postad

bumpar upp tråden lite, jag har sökt gtv till hösten och ska på intervju på onsdag är det någon som kan berätta lite om vad man har att vänta sig. Hur går det till ungefär?

• 1 år senare...
Postad

haha bumpar tråden till liv återigen :P NU har jag sökt mig till medieinstitutet och Fridhems folkhögskola så väntar och hoppas på de bästa...Jag såg häromdagen en annons gällande GTV så jag undrar nu...NI som sökte o kom in...hur var det? Najs att skolan var bra 97-98, men jag vill gärna ha en review från dagens folk som pluggat där :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...