frycek Postad 10 maj 2008 Postad 10 maj 2008 Hejsan Hoppsan alla glada. Jag la för en bra tid sen ut mitt manus till "Love, Cars and Two smoking Squirrels" här på Voodoofilm, och nu har jag lagt ut den färdiga filmen på youtube. I två delar. Det är den kortare versionen av filmen, som jag klippt ner till 15 minuter för att kunna vara med i Novemberfestivalen. Men den är lika bra ändå. Orginalversionen är 17 minuter. Som vanligt är kvalitén på Youtube under minimumstandard, men jag hoppas ändå att det går att kolla på. Del 1: Del 2 Säg gärna vad ni tyckte om filmen. Jag är inte rädd för konstruktiv kritik =D 0 Citera
vilcans Postad 10 maj 2008 Postad 10 maj 2008 Jag missade tyvärr manuset när du la ut det, men jag kan ju kritisera storyn nu istället. Jag bryr mig inte om att ge positiv kritik, för de positiva sakerna behöver du ju inte ändra på. Tekniskt sett är filmen helt okej, men jag känner inte att jag bryr mig om karaktärerna. Man lär inte känna dem särskilt väl, så det är väl därför. Filmen är ändå ganska lång, så det borde funnits tid till det. Men det hade kanske varit bättre om ni hade berättat bara en av historierna. Det känns rätt meningslöst att ingen av historierna avslutas heller, utan när filmen är slut känns det bara som ett stort "jaha, och?". Sen hoppas jag att du är medveten om att historien är helt och hållet dialogdriven. Det gör det rätt tungt för publiken att hänga med, för man måste koncentrera sig på vad som sägs. Det känns mycket som en teaterpjäs, särskilt i början. Jag kan förstå att ni inte hade två ekorrar att filma, så då är det ju en nödlösning att bara låta karaktärerna prata om det som händer utanför bild (vilket känns väldigt mycket som teater!), fast ni kunde ju valt något annat som hade gått att filma istället. Men det är dåligt att ni inte kunde lägga en bild på Bulten som pysslar med sin bil istället för att låta en karaktär titta utanför bild och prata om att han ser Bulten. Och ni kunde låtit oss se när tjejen läser dagboken och hennes reaktion då, istället för att visa hennes reaktion i en dialog med killen. Scenen där tjejen kladdar på spegeln är den enda scenen som inte bygger helt på dialog, vilket gör den intressantare än de andra, och ett skönt avbrott från allt prat. Alltså: Show, don't tell. 0 Citera
Mega99 Postad 10 maj 2008 Postad 10 maj 2008 Jag hatade fotot xD Sättet den filmats på, kamerarörelserna nästan skrek "Titta på bilden", men för att hänga med var man tvungen att "Lyssna på ljudet" och det blev en liten konstig mix som slutade med att man kämpade för att hänga med. Jag lästa ditt manus när du la upp det, och hade nästan förväntat mig lite mer ;) Som sagt så kändes allt som en teaterpjäs och man saknade den här mänskliga kopplingen mellan skådespelarna- Det kändes verkligen som om alla bara 'sa sin replik' och backade ur fokus. Nu var det lite tyngre kritik än jag brukar ge, men det är ju för att filmen annars var så bra att man sätter lite mer krav på dig och verkligen ger dig något att jobba med. Får väl lägga till att ljudet och klippningen inte var något att hurra över heller precis. 0 Citera
Jonnybravo Postad 11 maj 2008 Postad 11 maj 2008 Tekinken vinner du på. Fotot är snyggt rakt igenom. Lite hårt klipp under den första dialog scenen där två satt mitt emot varrandra. Skådespelarna pratar ganska sluddrigt ibland så det är svårt att höra vad dem säger ibland. Musiken är bra, men efter ett tag så blir den lite entonig. Inledningen är verkligen skitsnygg, sedan går storyn bara utför... På slutet förstår jag vad som hänt, men ändå inte... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.