jimboyummin Postad 8 maj 2008 Postad 8 maj 2008 Jag har ett litet problem som har stört mig länge. Om jag ska se på ett klipp på nätet som visas med quicktime så får jag upp en svart ruta (alltså själva filmen) men inga styrkontroller/knappar. Alltså inga kontrollknappar som t.ex play, ljud, timeline osv. Har jag tur så startar klippet av sig själv men ibland inte. Vafan beror detta på och vad är lösningen? Jag sitter på PC med Vista ultimate 64. 0 Citera
Max_H Postad 8 maj 2008 Postad 8 maj 2008 Och det är inte så att du är på en webbsida där dom valt att inte visa kontrollen? /Max 0 Citera
jimboyummin Postad 8 maj 2008 Författare Postad 8 maj 2008 Ja du, i så fall har jag haft enorm otur eftersom att inga knappar har synts till en enda gång när jag ska kolla på inbäddade quicktime-filmer. :) 0 Citera
ChrisSFP Postad 8 maj 2008 Postad 8 maj 2008 Ja du, i så fall har jag haft enorm otur eftersom att inga knappar har synts till en enda gång när jag ska kolla på inbäddade quicktime-filmer. :) Håller med Max, samt tillägger: Du är säker på att det verkligen är .mov filer (som jag personligen då kallar Quicktime filer) För Quicktime är bara en spelare, den kan vara associerad med även wmv och flash (exempelvis, där om jag inte är helt ute och cyklar du kan dölja möjligheterna att bla. spara, play, ff, rew, osv..) Sen kan det även vara så, speciellt på nätet att man gör en spelare med design av ex Quicktime fast det i själva verket är något helt annat. 0 Citera
barnholdt Postad 8 maj 2008 Postad 8 maj 2008 Ja du, i så fall har jag haft enorm otur eftersom att inga knappar har synts till en enda gång när jag ska kolla på inbäddade quicktime-filmer. :) Är väll bara att hoppa in på en sida och kolla.. På denna sidan ska kontrollen finnas med http://www.apple.com/trailers/picturehouse/mongol/filmclip/ 0 Citera
jimboyummin Postad 8 maj 2008 Författare Postad 8 maj 2008 Jag gick in nu och kollade och där quicktimefönstret skall vara så är det bara svart. Ingen film, inga styrknappar - nothing. Om jag däremot klickar och drar ungefär där timelinen ska vara så spelas filmen upp i en hastighet som motsvarar hur snabbt jag rör på musen (förstod ni det där?). Jag kan dock inte sätta igång filmen på nåt vanligt sätt. 0 Citera
barnholdt Postad 9 maj 2008 Postad 9 maj 2008 Jag gick in nu och kollade och där quicktimefönstret skall vara så är det bara svart. Ingen film, inga styrknappar - nothing. Om jag däremot klickar och drar ungefär där timelinen ska vara så spelas filmen upp i en hastighet som motsvarar hur snabbt jag rör på musen (förstod ni det där?). Jag kan dock inte sätta igång filmen på nåt vanligt sätt. Låter som att du skulle behöva göra en uppdatering alternativt ominstallation av QT. 0 Citera
jimboyummin Postad 9 maj 2008 Författare Postad 9 maj 2008 Ja eftersom ingen verkar ha stött på detta problemet tidigare eller vet varför QT uppför sig så här så är det väl bara en ominstallation som gäller nu. Tack för hjälpen! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.