Pettter Posted August 19, 2004 Share Posted August 19, 2004 Om jag ska göra en fil av mitt premiereprojekt och inte vill ha någon kvalitetsförsämring alls (för att konvertera senare i annat program ex.), vad ska jag välja? Med dv avi blir det små ränder över hela, är det nån inställning man ska ändra elelr nåt? eller använda nåt annat format? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pettter Posted August 19, 2004 Author Share Posted August 19, 2004 alltså rendera okomprimerat 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted August 19, 2004 Share Posted August 19, 2004 Hej! Det låter som att du har problem med fältordningen. Prova att ändra "Field order" under "Video settings". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pettter Posted August 19, 2004 Author Share Posted August 19, 2004 lägre, övre eller no fields? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted August 19, 2004 Share Posted August 19, 2004 Lägre. Du kan dock inte se interlacat material på en progressiv bildskärm (datormonitor) utan att få "ränder". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts