jepser Postad 4 maj 2008 Postad 4 maj 2008 Hej! Det är så att jag har problem med servrar i mitt Battlefield. För er som inte vet så är battlefield ett pc krigsspel: http://www.electronicarts.se/games/5357/, men ni behöver inte känna till spelet för att hjälpa mig. Problemet är att när jag ska spela multiplayer, alltså med andra spelare världen över så dycker det nästan aldrig upp någon server. Ibland kan det dyka upp en. Men oftast ingen. Jag berättade om problemet för mina kompisar och de sa att de fick hur många servrar som hälst. Vad kan det bero på, att jag inte får några servrar? Mvh Jesper 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 4 maj 2008 Postad 4 maj 2008 Du har inte senaste versionen. Ladda hem patch på ea.com och installera. 0 Citera
jepser Postad 4 maj 2008 Författare Postad 4 maj 2008 Tack, men det fanns tydligen ingen patch till battlefield 2: http://www.electronicarts.se/downloads/*/5357/46/ Eller har jag gjort något fel? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 4 maj 2008 Postad 4 maj 2008 ..eller från EA.com, som sagt. Ta den som tankar snabbast. Det är iallfall 1.41 du ska ha. 0 Citera
jepser Postad 4 maj 2008 Författare Postad 4 maj 2008 Ja, tack så mycket för hjälpen! Jag har installerat och det kommer hur många servrar som hälst! :D Men... Jag har några frågar: På de flästa servrarna när jag kommer in så skickas jag ut igen och så står det: Restriction: Inadequate O/S privilege. Vad menas med det? Och sen sak till. När jag kommer in på servrar så händer det ganska ofta att det står: "det är problem med din anslutning" Finns det något jag kan göra för att den inte ska tappa anslutningen så ofta? Mvh Jesper 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 4 maj 2008 Postad 4 maj 2008 Se till att användarkontot du har på datorn är datoradminstratör annars kan det uppstå problem med punkbuster. Om det ändå inte fungerar, kan det vara punkbuster det är fel på. Glöm inte att det faktiskt finns massor med support på internet om du googlar. Prova BF2.se också. Se till att hitta en server med ping under 60-70 så ska det nog gå bättre med anslutningen. Jag har ofta samma problem när jag spelar och det är svårt att hitta bra servrar med låg ping utan att folk krossar en fullkomligt med sina skills. 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 4 maj 2008 Postad 4 maj 2008 Bf2 är ett rätt hyffsat buggigt spel så förvänta dig en massa strul :) Några av mina kompisar kör på stadsnätet och åker ut ibland efter 1 minut, någon gång klarar dem sig en kvart på servern och det är stabilast för dem efter 23.30, detta händer bara i bf2 som onlinespel :) Jag själv kör på adsl utan problem. Punkbuster kan du måste uppdatera ett antal gånger innan det fungerar som det ska. Du ska dessutom inte ha spelet igång när du uppdaterar punkbuster 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.