peterfilm.se Postad 30 april 2008 Postad 30 april 2008 tjena sitter med en HP pavilion dv2000 Vista home 32. CS3 med alla uppdateringar Kör capture i ppro genom en canon HV10. HD 1080i50 capture. Allt funkar kanon, men det är vid själva benämningen av klippen som det skiter sig. Om jag låter PPro benämna klippet självt "untitled clip 01.mpeg" funkar det, men när jag själv vill namnge ett klipp (vilket är ett måste) så skiter det sig och ppro ger mig felmeddelande (se bild). Filen sparas faktiskt, men sedan krashar PPro. Helt jäkla otroligt. Ny laptop med licensierat OS och ett sprillans nytt CS3 med all uppdateringar. Alltså vad är det som gör att jag inte kan döpa filerna till vad jag vill. (nej jag vill inte döpa om den i projektet, då det är den fysiska filen på hårddisken som sedan är intressant för mig...) MVH Peter 0 Citera
jbergman Postad 30 april 2008 Postad 30 april 2008 Bara ett allmänt tips för framtiden: testa att googla felmeddelandet. Jag gjorde det och fann en hel del info på 30 sekunder. Bättre än att vänta i timmar på att någon skall svara på ett forum. /Jakob 0 Citera
peterfilm.se Postad 30 april 2008 Författare Postad 30 april 2008 Bara ett allmänt tips för framtiden: testa att googla felmeddelandet. Jag gjorde det och fann en hel del info på 30 sekunder. Bättre än att vänta i timmar på att någon skall svara på ett forum. /Jakob Ok, anyway, PPro funkar inte ens att starta nu. Kan jag avinstallera det (är på resa utan installationsskivor) och ladda ner trial vesion och (a) uppdatera trialversionen till senaste version, (b) trial är senaste version eller © jag kommer få de beryktade audiosync problemen vid HDV capture? Tack för forums svar ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.