Laranja Postad 29 april 2008 Postad 29 april 2008 har ett problem i mitt premiere pro. när jag lägger in ljudfiler som ska spelas upp blir de en aning uppspeedade, vilket är otroligt irriterande och oacceptabelt. vissa videomaterial som jag lägger in via capture blir också så, men själva originalfilen låter och ser normal ut när jag spelar den i media player. är det nåt codec som jag saknar eller vad är det? redigerar för övrigt i XP 64 bit. 0 Citera
Max_H Postad 30 april 2008 Postad 30 april 2008 Notera att XP64 inte är "officiellt" godkänt av Adobe. Vad är det för fil-typ och bitrate har ljudfilerna, Wav/MP3/44Khz/48Khz etc? Vad är det för material du använder för capture - DV/HDV/etc? Någon hårdvara inblandad, Matrox RT.X100/RT.X2/etc (har sett exakt det felet med Matrox kort)? /Max 0 Citera
Laranja Postad 30 april 2008 Författare Postad 30 april 2008 ljudfiler som är 444 och 44.1 blir snäppet uppspeedade, men 48 går bra. visste inte att 64 bit inte var godkänt. valde det eftersom jag kan då utnyttja min quad på bästa möjliga vis i AFX. kanske inte är värt det.. i capture kör jag DV genom en vanlig mini-DV kamera. har ingen hårdvara. 0 Citera
Max_H Postad 30 april 2008 Postad 30 april 2008 Skumt... som en workaround kan konvertera ljudet till 48Khz i ngn annan mjukvara innan du importerar det till PPro. Du kan ju ev skapa ett 44.1Khz projekt i PPro och konvertera klippen till 48Khz. Det är inte så att dv-banden är inspelade i 12bit/32Khz? Vilken version av PPro? /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.