Fieldmedic Postad 26 april 2008 Postad 26 april 2008 Hallå Har suttit ett bra tag nu och försökt sammanfoga en textanimations-sekvens från Adobe After Effects med ett klipp i Premiere...Jag har gjort texten i AE och valt att bakgrunden ska vara transparent. Sedan vill jag lägga in den i Premiere, men då blir det en svart bakgrund så man inte kan se det underliggande klippet. Enligt helpen har det å göra med klippets alpha channel men jag får det inte å funka :/ 0 Citera
jbergman Postad 26 april 2008 Postad 26 april 2008 Du måste exportera sekvensen till ett format som stödjer transparens, dvs har en alpha-kanal. Du kan t ex köra okomprimerad avi med rgba (red, green, blue, alpha). /Jakob 0 Citera
Fieldmedic Postad 26 april 2008 Författare Postad 26 april 2008 Ahh...Jag valde Export --> Avi --> Settings --> None i övre fältet å sen Millions of Colors+ och DÅ äntligen funkade det :) Tack för hjälpen! 0 Citera
High1ander Postad 26 april 2008 Postad 26 april 2008 Ahh...Jag valde Export --> Avi --> Settings --> None i övre fältet å sen Millions of Colors+ och DÅ äntligen funkade det :) Tack för hjälpen! Precis, det ar pluset (+) i millions of colors+ star for alpha channel. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.