Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har använt Encore sedan det kom ut och har nu version 2. Ingen av dessa versioner genererar en tom AUDIO_TS mapp. Undrar om ni som har modernare grejor vet om Encore CS3 genererar denna tomma mapp?

Använder nästan alltid Nero för bränning av iso-filer från Encore och har inte lyckats lägga till en sådan tom mapp där. Det verkar som om vissa spelare hänger upp sig om de inte hittar AUDIO_TS även om den för närvarande saknar betydelse.

Postad
Undrar om ni som har modernare grejor vet om Encore CS3 genererar denna tomma mapp?

Nej, den genereras inte i CS3 heller.

Du kan ju däremot i Encore skapa en DVD Folder och sedan manuellt lägga till Audio_TS och sedan använda ett program för att skapa en iso-fil. Vilka program som gör mappar till iso-filer vet jag tyvärr inte men det kanske tom går i Nero?

Postad

Tack för svar!

Jag laddade ned Premiere Pro CS3 demo som verkar fungera fint också här men som tyvärr inte innehöll Encore och det var den delen jag ville testa.

Har både Prem Pro 1.5 och Encore 2 och är tveksam till att betala över 3000 för uppgradering till CS3. Får se om jag kan hitta något alternativ. Använder Premiere Pro mycket sällan men Encore har varit mitt standard program för authoring.

Postad
Har både Prem Pro 1.5 och Encore 2 och är tveksam till att betala över 3000 för uppgradering till CS3.

Skillnaden mellan Encore 2.0 och Encore CS3 är minimal, så du komer inte att tjäna något på uppgraderingen. CS3 är dock stabilare än 2.0 och det är ju också värt något, men nya funktioner är det tunt med tyvärr.

Postad

Använder nästan alltid Nero för bränning av iso-filer från Encore och har inte lyckats lägga till en sådan tom mapp där. Det verkar som om vissa spelare hänger upp sig om de inte hittar AUDIO_TS även om den för närvarande saknar betydelse.

Jag har gjort så att jag i Encore tagit "export as folder". Sedan i Nero, har jag skapat en ny "dvd-video" och därefter kommer det fram en tom VIDEO_TS och en tom Audio_TS upp.

Efter det har jag bara dragit in filerna från från den exporterade "encore-foldermappen" till Video_ts mappen i nero. På köpet får jag en tom AUDIO_TS mapp. Bränn!

Postad
Men är inte den stora skillnaden att CS3 klarar Blu-ray, vilket en film jag jobbar med skall läggas på?

jo, men det framgick inte och jag bränner inte Blu-ray själv, därav min personliga bedömning. :)

Postad

Till alla som ev haft detta problem med skivor som vägrar spelas:

Jag är ute efter skivor som inte spelar upp i vissa dvd-spelare, möjligen alltså pga detta AudioTS folder problem. Och då dessutom få reda på vilken spelare dom inte fungerade i.

DVD:n kommer att skickas till USA eller Indien för analys och kan tyvärr inte returneras, men det är en mycket värdefull hjälp om det går att få tag på en skiva eller två.

Kontakta mig med ett PM om ni har en skiva.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...