Zhyron Postad 20 april 2008 Postad 20 april 2008 Finns det nån här som vet vad produktionskostnaderna för Gangster och Beck filmerna är/brukar vara på? 0 Citera
Bleckert Postad 20 april 2008 Postad 20 april 2008 Enligt IMDB har Gangster följande buget: http://imdb.com/title/tt0847166/business Det senaste blocket (9 filmer) av beck kostade 109 miljoner totalt och då var 3 filmade på 16mm (de som gick upp på bio) och 6 i HD (de som endast släptes på DVD och tv). varför detta intresse? 0 Citera
Zhyron Postad 20 april 2008 Författare Postad 20 april 2008 Hur kunde jag ha missat imdb, jag var ju där och kollade... Ingen speciell anledning jag kollade bara kostnader på lite olika filmer, och driftade in på andra filmer än hollywood. Men det var lite svårare att få info om dessa. Tack för hjälpen 0 Citera
Zhyron Postad 22 april 2008 Författare Postad 22 april 2008 Jag försökte kämpa emot men det går inte längre...Vet du (eller nån annan) hur mycket Gangster tjänade? Lite svårare med Beck filmerna för det finns så många av dem, men Gangster är lätt, det finns bara en. 0 Citera
Bleckert Postad 23 april 2008 Postad 23 april 2008 Nej, har inte sett några siffror varken på intäckter eller biobesökare men någon vinst lär det inte blivigt. vad jag har hört så floppade den nått enormt och de har väll knappt fått in pengarna för filmrullen den är inspelad på! har inte sett den men den ska tydligen vara riktigt dålig! 0 Citera
Zhyron Postad 23 april 2008 Författare Postad 23 april 2008 Jag trodde heller inte det skulle vara nån vinst, har ännu inte läst nått positivt om den och 40 milj är mycket att ska dra in igen 0 Citera
jmalmsten Postad 23 april 2008 Postad 23 april 2008 Har själv ingen aning om vad den drog in... men jag bidrog väl till dess inkomst iochmed att jag hyrde Gangster-filmen... och nä... nå vidare bra var den inte. Knappt ens svenskt medioker... Och jag som såg trailern och nästan hoppades på lite leone-vibbar... jag vet faktiskt inte riktigt varför... det måste ha varit något med sången... Men jag förstår att dom har svårt att få ihop "break-even"-nivå... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.