Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Gissar att det här är rätt forum för detta.

Jag tänkte kolla om någon vet det bästa sättet att göra ett fejkat skrapsår? Ungefär som att man har ramlat på asfalt och skrapat i handen?

Tacksam för svar

Postad

om det är på händerna skulle jag nog slänga mig och skaffa riktiga, är ju inte så farligt :)

men ett tunt tunt lager vax (mapont har nog sånt), skrapa sen lite lätt i grus eller nåt så vaxet skrapas upp. peta ner minimalt med fakeblod och skita med lite smuts/sand/smågrus

Postad

Hittade en video som visar hur man gör skrapsår med hjälp av alkoholaktiverad makeup. Sånt smink är vanligtvis äckligt dyrt, men det är samma principer som gäller om du använder fetsmink eller dyl.

Vill du få en mer tredimensionell effekt så kan du göra som Eibon föreslår.

Sprid ut ett tunt lager vax. Använd sen samma teknik som i videon.

Lycka till!

Postad

En gång i tiden tog jag pel-off kräm. Det är en hud kräm som stelnar och sedxan dar man av det..med dra bara med näven över det och de spriker upp håll.. sen sminka och bloda ner något . Biligaste sättet om det ska se okej ut.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...