lilla_farbrorn Posted April 16, 2008 Posted April 16, 2008 Sitter och klipper en bloggvideo där jag fått materialet i mpeg-format och nu har jag problem med uppspelningen. Både i timelinen och source-monitorn hackar/hoppar videoklippet lite hursomhelst fram och tillbaka, trots rendering/exportering. Se bifogat exempel. (har du inte WinRar, använd denna länk.) Codecproblem? Observera att jag har redigerat samma videoformat från samma kamera förut i PPro men på annan dator. Lite brådis med detta, så hjälp uppskattas!mpg-hackar.rar 0 Quote
Rogge Posted April 16, 2008 Posted April 16, 2008 Observera att jag har redigerat samma videoformat från samma kamera förut i PPro men på annan dator. - Kan du redigera samma material du håller på med nu på den andra datorn? - Hur ser klippen du fått ut om du spelar upp dom med tex Windows Media Player? - Project Settings? - Storlek på klippen, 720x576? 0 Quote
lilla_farbrorn Posted April 16, 2008 Author Posted April 16, 2008 Project settings är DV PAL 4:3 standard och klippen är 640x480 (par 1,067) 25fps. Klippen spelas upp normalt i WMP och VLC. Har inte provat med dessa klipp på den andra datorn, men det är som sagt samma format från samma kamera som tidigare så det bör fungera, frågan är bara varför det inte går på den här datorn. Ska prova att installera om lite codecs nu. 0 Quote
lilla_farbrorn Posted April 17, 2008 Author Posted April 17, 2008 Är klippet också 25fps? /Max Svar ja. 0 Quote
Max_H Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 Jag skulle, åtminstone för att testa, ta bort alla filer i Mediadata cachen och låta PPro indexera om filen (om PPro gör det - kolla nedre högra hörnet för "indexeringsmätaren"). Kör också en egen projektinställning (Desktop Editing Mode) med korrekt bildstorlek och så vidare. /Max 0 Quote
Recommended Posts