JRvideo Postad 16 april 2008 Postad 16 april 2008 Hej Har en sekvens som det fastnat ett litet j*%&/%&vla hårstrå på. Kan inte filma om. Kollade videocopilots alla olika tutorials men hittade inte det jag sökte exakt. Skulle vilja göra en blur i Ppro...kan man inte göra en mask eller rikta blur grejer mot ett speciellt mål. I AE är går det att lösa men skulle vilja putsa bort det i Ppro. Någon som vet hur man enkelt gör detta. 0 Citera
Max_H Postad 16 april 2008 Postad 16 april 2008 Kolla in Track Matte effekten i hjälpen... Videospår 3: Din mask (en svartvit bild i form av ex en Premiere title, PSD, TGA, JPG) Videospår 2: Blurrat klipp med hår på med track matte effekten på (track matte ska utnyttja video 3 som mask). Videospår 1: Klippet med hår på Är det ex gräs, skog eller andra typer av former där håret är kan du ju enkelt "flytta" på klippet på video 2 (i sidled/höjdled ) för att på så sätt visa en annan del av bilden utan att behöva sudda till den. Brukar göra det när jag fixar pixelfel på ccd: erna i en kamera etc. /Max 0 Citera
JRvideo Postad 16 april 2008 Författare Postad 16 april 2008 Kolla in Track Matte effekten i hjälpen... Videospår 3: Din mask (en svartvit bild i form av ex en Premiere title, PSD, TGA, JPG) Videospår 2: Blurrat klipp med hår på med track matte effekten på (track matte ska utnyttja video 3 som mask). Videospår 1: Klippet med hår på Är det ex gräs, skog eller andra typer av former där håret är kan du ju enkelt "flytta" på klippet på video 2 (i sidled/höjdled ) för att på så sätt visa en annan del av bilden utan att behöva sudda till den. Brukar göra det när jag fixar pixelfel på ccd: erna i en kamera etc. /Max Okej, jag förstår tekniskt hur du menar, se om jag får till det i praktiken. Tusen tack, ska bli skönt att bli av med det där jäkla håret :-) 0 Citera
JRvideo Postad 16 april 2008 Författare Postad 16 april 2008 Det funkade!!! Vilket knep, mycket snabbare och bättre en att trassla med AE, bra för enklare grejer som ska gå fort och inte krångla för mycket. Det var det bästa tipset jag kunde få. Tack sparat en hel del tid, och framför allt så kan jag fixa en sån där små grej som alla annars kommer störa ihjäl sig på. Inte minst jag själv. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.