Gå till innehåll

Manus: Miguel (5 sidor)


frycek

Recommended Posts

Titel: Miguel

Voodooversion: 1

 

Miguel tror att han är en riddare. Han är förälskad i en kassörska på Ica, som blir utvisad ifrån Sverige. Så han beslutar sig för att rädda henne ifrån Migrationsverket.

 

All konstruktiv kritik är uppskattad.

 

/Jonathan

Miguel.pdf

Länk till kommentar
Share on other sites

Den var lite smårolig. Jag ser en inte helt allvarlg film framför mig.

 

Lite otydligheter: Vad menar du med Miguels "originalspråk"? Sen är det för mycket med både VO av Miguel och en berättarröst.

 

Det är en komedi, så ska inte vara så värst allvarlig. Dock skruvade jag filmen i slutet, så den blev rätt allvarlig där.

 

Miguel ska vara tvåspråkig, en invandrarkille. Han tankar ska vara på sitt orginalspråk. Dock ville jag "frama" historien med en berättarröst. Vore nog jobbigt att höra ett annat språk hela tiden. Men kanske bättre om Miguel pratar hela tiden. Får fundera på det.

 

Tack för att du tog dig tid att läsa.

 

/// Jonathan

Länk till kommentar
Share on other sites

Så utvisningsbeslutet upphävdes bara för att han dödade migrationsmimistern? :D

Sen så frågar sig vän av ordning varför han inte kunde kolla vilken skostorlek hon hade när de var på gymet, fast han kanske var upptagen med att kolla på annat då. Slutligen så är jag tveksam till att folk som blir utvisade blir ivägskickade med båt, fast det var roligt så det tycker jag ska vara kvar.

 

Nåväl jag ska inte vara en sån wisserbesser, det var ett roligt manus och jag har som du ser ingen direkt seriös kritik=)

Blir nog en bra liten film.

Länk till kommentar
Share on other sites

Så utvisningsbeslutet upphävdes bara för att han dödade migrationsmimistern? :D

Sen så frågar sig vän av ordning varför han inte kunde kolla vilken skostorlek hon hade när de var på gymet, fast han kanske var upptagen med att kolla på annat då. Slutligen så är jag tveksam till att folk som blir utvisade blir ivägskickade med båt, fast det var roligt så det tycker jag ska vara kvar.

 

Nåväl jag ska inte vara en sån wisserbesser, det var ett roligt manus och jag har som du ser ingen direkt seriös kritik=)

Blir nog en bra liten film.

 

Jag tänkte faktiskt på det där med skorna. Att han kunde ha sett det på gymmet. Men som du skrev så var han i andra tankar då. Plus att han införskaffade sig annan information vid det tillfället. Sen är det inte så seriöst med båten och så, men man får ta det med en nypa salt =)

 

Tack för att du tog dig tid att läsa det. Ska nog spela in filmen till hösten förmodligen.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...