OP5 Postad 14 april 2008 Postad 14 april 2008 Tänkte att alla som provat labb utomlands, framkallning, scannring, printning, kunde dela med sig lite av sina erfarenheter gällande service, pris, mm Själv har jag bara jobbar med Digital filmlab i danmark. Bra och nära, fast prismässigt ingen vinst... 0 Citera
Dario Postad 14 april 2008 Postad 14 april 2008 Jag har framkallat flera rullar hos Andec i Tyskland och tycker att både pris & service är helt OK. De flesta skickar väl sina Ektachrome filmer hit misstänker jag. Super8 Reversal Lab (Rotterdam) är jag mindre nöjd med (framkallning), det tog lång tid och tillkom diverse avgifter för filmrulle, paypal m.m. som inte Andec tar ut. Om man tar med ett svenskt lab - Nordisk Film i Stockholm - så är jag också mycket nöjd med det resultatet (framkallning+scan). Det gick framförallt fort, och sjysst tech.grad. scan. Men de är inte så billiga, och tar minst betalt för 240m scan. 0 Citera
Dario Postad 14 april 2008 Postad 14 april 2008 Ser nu att denna tråd borde flyttas till filmteknik istället... 0 Citera
The Circus Postad 16 april 2008 Postad 16 april 2008 Håller med Dario om att Andec är det bästa för enkel och billig framkallning. God service och relativt snabb leverans. Har också framkallat mina reversalfilmer där och aldrig blivit missnöjd. Niagara Custom Lab i Toronto är också nämnvärt med sina push/pull möjligheter men dock lite dyrare än Andec. Annars har jag läst att Pro 8mm har ruskigt dålig service vad gäller framkallning och telecine och för dyrt för resultatet. Ingenting att rekommendera tydligen... :( Finns det någon här som har testat Spectra film & Video? Är lite sugen på att köpa in lite Velvia 50D och undrar hur framkallningen/telecine fungerar där. /Tony 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.