Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har ett projekt jag velat görä länge, och till det projektet behöver jag musik som är så "balettig" som möjligt, då hela grejen bygger på hemsnickrad balettdans. Så är det ngn som vet var man kan få tag på royalty fri musik till detta projektet?

Posted

75 år... efter musikerns död... om jag minns rätt... alltså... at det inte är så mycket kompositören som vem som spelade upp den. Jag menar... det finns ju x antal wagner-stycken som är äldre än 75 år efter Wagners död... men londons kungliga filharmoniska uppsättning häromåret av samma stycken blir däremot svårare att använda... gratis.

Om jag minns paragraferna rätt vill säga...

Posted

Det finns en hel del royaltyfri klassisk musik att köpa för en billig peng. En snabb googling ledde mig till ett stycke ur Svansjön för 200 spänn, och det är ju ganska överkomligt. Och då har man rätt att använda musiken hur man vill.

Det finns även samlingar att köpa, så att man får ett gäng skivor med blandad klassisk musik. Kan säkert vara bra att ha någon gång.

Google är din vän.

/Jakob

Posted

hmm, tja 200 kr va ju inte jätte mkt, men vore nice med helt gratis, ngn som gjort en inspelning med datorn bara eller så. Hittade lite Bach osv, men tyckte inget av det passade.