Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här kommer tillslut den andra filmen om McMagnum.

Om du inte har tittat på den första filmen (McMagnum and the speedfreaks) så föreslår jag att du gör det först. Den finns också utlagd på detta forum (sök bara på "mcmagnum").

I denna den andra filmen har vi övergivit filmblodet och istället testat att lägga till detta digitalt. Självklart blir det inte riktigt samma effekt men helt okej ändå.

PS. En tredje film planeras, denna gång med en ordentligare handling och dialoger...

Postad

Filmen behöver deinterlaceas! är ljudet från radion pålagt eller var det riktigt? lät väldigt äkta. Kul med telefonen i bilen :p HammerFall! Yeaah! :D Lite snodd musik, men ändå Jocke Cans och Dronjak som rockar loss :) Rätt skön shootout i huset. Så mycket bättre än ettan. Texten på Hearts on Fire passar inte till filmen dock, och det skulle passa bättre med en instrumental låt. McMagnum är ju riktigt cool här! blodeffekterna ser rätt bra ut men följer inte tygdlagen särskilt bra, känns för mycket som rök, och inga skotthål heller. ibland för rött blod. Blodeffekten i slutet när den skadade killen sköt den andre med vit tröja såg skit ut tyvärr. Mycket bättre än ettan som sagt! Keep it up! jobba på particleeffekterna så blir det nog riktigt bra, med lite egen musik/mer passande musik blir det nog ännu bättre.

Postad
Filmen behöver deinterlaceas! är ljudet från radion pålagt eller var det riktigt? lät väldigt äkta. Kul med telefonen i bilen :p HammerFall! Yeaah! :D Lite snodd musik, men ändå Jocke Cans och Dronjak som rockar loss :) Rätt skön shootout i huset. Så mycket bättre än ettan. Texten på Hearts on Fire passar inte till filmen dock, och det skulle passa bättre med en instrumental låt. McMagnum är ju riktigt cool här! blodeffekterna ser rätt bra ut men följer inte tygdlagen särskilt bra, känns för mycket som rök, och inga skotthål heller. ibland för rött blod. Blodeffekten i slutet när den skadade killen sköt den andre med vit tröja såg skit ut tyvärr. Mycket bättre än ettan som sagt! Keep it up! jobba på particleeffekterna så blir det nog riktigt bra, med lite egen musik/mer passande musik blir det nog ännu bättre.

Tack för de kommentarerna Nicke_92 :)

Ljudet från radion i början av filmen var faktiskt pålagt, jag har helt enkelt ökat på lite diskant för att få det hela att låta som om det kom från radion. Telefonen i bilen var inte planerad från början, det var mer en snabb idé jag fick en dag och som jag absolut ville ha med. Som med den fösta filmen är jag medveten att våran användning av "snodd musik" är ett litet problem. Det blev så då jag fick upp bilder av McMagnum röjandes i huset då jag lyssnade på Hearts on Fire. Texten passar inte in, det förstår jag, antar att det blir lusigt speciellt då engelsktalande personer kommer titta på den på Youtube, men men... instrumentala gratislåtar från internet planeras användas och i framtiden kanske även mer egenskapad musik.

Det kan nämnas att vi inte är några proffs på digitala effekter. Det är min kusin som fixar dessa (han spelar för övrigt huvudrollen som McMagnum). Manteleld och rök är inte så svårt, men blod och skotthål var desto mer knepigt. Blodeffekten på kameran i slutet kan ha blivit lite överdrivet (kan nämnas att jag för övrigt tog hand om rollen som gisslan, hehe).

Postad

Jag gillade inledningen, dock va det otydligt att de handlade om gisslan, va bara namnet som avslöjade det.

Sen när mr Mc står vid bilen va bra, dock lite fånigt med telefonen, hade varit en smartare lösning om han kollat på klockan istället, "oj nu är det dags att dödas"

Sen när actionen drog i gång blev det, pga av för dåliga effeter, bara lamt.

Postad
Jag gillade inledningen, dock va det otydligt att de handlade om gisslan, va bara namnet som avslöjade det.

Sen när mr Mc står vid bilen va bra, dock lite fånigt med telefonen, hade varit en smartare lösning om han kollat på klockan istället, "oj nu är det dags att dödas"

Sen när actionen drog i gång blev det, pga av för dåliga effeter, bara lamt.

Telefonsamtalet handlade om ett tips att ett gäng "bovar" hade tagit en person som gisslan. Att använda en svart gammal telefon i bilen var en rolig idé som vi kände att vi bara måste ha med. Det är trots allt en komedi, knasighet och udda saker hör till. Om det hade blivit som jag tänkt från början hade filmen varit späckad med sjuka saker.

De dåliga effekterna drar självklart ner på kvalitén. Men jag tycker inte man kan förvänta sig så mycket mer av några som i flera avseenden är nybörjare. Effékterna är dock betydligt bättre än i första filmen och dessa hade du inga direkt invändningar mot vill jag minnas.

Tråkigt att höra att huvuddelen (actiondelen som filmen är gjord för) känns lam. Den tredje filmen planeras lämna mer plats åt handling och dialoger, men action och McMagnum kommer för alltid att höra ihop :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...