Gå till innehåll

Klippen är borta!?


Cruzito

Recommended Posts

Ok, så här är det. Har nyss suttit och klippt ett bra tag på en liten fighting-film. Vart nyss klar och allt vara sparat och så. Men så stängde jag ner programmet (premiere 6.5) för att jag ansåg mig vara klar. Men jag ångrade mig och startade om programmet för att jag tänkte att jag skulle exportera filmsnutten till en .avi-fil först. Men då va alla klippen & allt ljud bort, alltså dom syntes inte på timelinen. Men man såg dom i den lilla rutan och hörde ljudet i högtalarna. I Projekt-rutan där alla filerna man har med finns, står det bara att alla filerna heter "-1" och är audio-filer. Skickar med en screenshot, så får ni se hur det ser ut. Hoppas nån har en lösning!

fel.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du har mp3-or i projektet så beror det nog på det, för där är premiere 6 lite buggigt. Du kan laga projektfilen på http://mksol.net/adb/premiere_fix.php men om du inte åtgärdar det som orsakade felet från början så kommer det att uppstå igen. Så om du skulle ha mp3-or i projektet så kan du konvertera dem till wav istället.

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

det fanns en tråd förut om det här, men jag hittad inte den. Iallfall så tror jag att det är en bugg i prem som byter ut . mot , eller tvärt om. Det finns en sida på internet där du kan ladda upp ditt projekt och spara ner en fixad version.

 

Nån borde ha den länken

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...