Rosalita Postad 23 mars 2008 Postad 23 mars 2008 Jag undrar om det är någon som vet hur jag kopplar in min vhs spelare till datan. Den är inte digital, utan analog. Jag har kopplat in den i ett urtag som heter RF. Jag har windows media center och även windows movie maker. Är det någon som vet hur jag sedan ska få in bilden i datan? Jag har föresten windows vista. Är tacksam för svar. Kan inget om inkoppling. 0 Citera
Team_fagott Postad 23 mars 2008 Postad 23 mars 2008 Du måste ha en adpter för att omvandla signalen från analog till digital för att få in din media i DATORN. Fråga på Claes Ohlssons 0 Citera
Rosalita Postad 24 mars 2008 Författare Postad 24 mars 2008 Tack för tipset. Det måste jag testa! 0 Citera
kennethm Postad 24 mars 2008 Postad 24 mars 2008 Om ditt TV-kort klarar både analog och digital TV så är det bara att koppla en antennsladd från vidons [RF ut] till datorns [RF in]. Sen låter du Media Center söka efter kanalen som videon skickar på. Om TV-kortet däremot enbart klarar digital-TV så går det inte utan ytterligare utrustning. 0 Citera
ronnylov Postad 25 mars 2008 Postad 25 mars 2008 Koppla hellre från videobandspelarens scart-kontakt till det analoga TV-kortets kompositingång (ofta gul RCA). Om det är en SVHS videobandspelare så koppla S-VIDEO kabel till TV-kortet. Antennsladden ger sämre bildkvalitet jämfört med en videokabel. Har du en digital videokamera med analog videoingång kan du använda videokameran som analog till digital omvandlare och koppla in videokameran med firewire till datorn samtidigt som VHS-spelaren är kopplad till videokamerans analoga videoingång. Alternativt bandar du det i videokameran och överför till datorn senare. Tyvärr är detta ingen jättevanlig funktion på konsumentvideokameror men har du tur så kanske du har det i din videokamera (finns t.ex. på Canon HV20). Har du en DVD-inspelare till din TV så kan du spela in från VHS till DVD-skiva och sedan läsa denna DVD-skiva i datorns DVD-läsare. 0 Citera
Hinken Postad 17 november 2008 Postad 17 november 2008 Hur ställer man in hv-20 så den spelar in från en vhs t.ex? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.