perik78 Postad 20 mars 2008 Postad 20 mars 2008 hej jag funderar på att köpa en Sony Handycam HDR-SR7. Först hade jag tänkt mig en semiprofessionell i stil med Canon DM-XM2 men jag har nu sänkt mina krav lite, bla. för att få den mer kompakt och utan att man ska behöva vara livrädd för att tappa den eller få den stulen. men undrar om Sony SR7 levererar tillräckligt bra bild för storbildsvisning på filmfestivaler, godkänns för svt etc? Från början funderade jag även på HV20 men efter att ha läst om dess "wobblingsproblem" strök jag den. Är SR7 ett bra val? någon som har något annat förslag eller något negativt med sony? Formatet den spelar in på AVCHD. Vad innebär det? är det komprimerat på något sätt som gör att kvalitén blir sämre? tack för er hjälp! Per 0 Citera
StenR Postad 21 mars 2008 Postad 21 mars 2008 Jag skulle nog i den prisklassen satsa på en annan HDV-kamera, om du inte vill ha HV20/30 så i första hand Sony HDR-HC9 eller JVC GZ-HD7 (som har en HDV-kompatibel inställning). 0 Citera
perik78 Postad 23 mars 2008 Författare Postad 23 mars 2008 levererar HC9 eller HC7 tillräckligt bra bild för storbildsvisning på filmfestivaler, godkänns för svt etc? något annat förslag? funderar även på DM-X2 men föredrar egentligen något lite mer kompakt. hur står de här två sig i jämförelse 0 Citera
Max_H Postad 23 mars 2008 Postad 23 mars 2008 Om du söker på AVCHD på forumet kommer du att inse att det är ganska impopulärt eftersom det är svårt för att inte säga värdelöst att redigera. Satsa på DV eller HDV istället. /Max 0 Citera
perik78 Postad 23 mars 2008 Författare Postad 23 mars 2008 jag har börjat inse det också att avchd inte är någon höjdare. så funderar därför på HC9 eller HC7 men är de tillräckligt bra bild för storbildsvisning på filmfestivaler, godkänns för svt etc? funderar även på DM-XM2 men föredrar egentligen något lite mer kompakt. hur står de här två sig i jämförelse? 0 Citera
Limeingman Postad 24 mars 2008 Postad 24 mars 2008 Jag skulle nog i den prisklassen satsa på en annan HDV-kamera, om du inte vill ha HV20/30 så i första hand Sony HDR-HC9 eller JVC GZ-HD7 (som har en HDV-kompatibel inställning). Har du någon erfarenhet av JVC GZ-HD7, jag skulle behöva en andra kamera som främst ska filma i studiomiljö och funderade just på denna. duger den för TV-kvalitet? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.