Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Snyggt och inspirerande. Coolt att du börjar lära dig tekniken. Lite små fix runt om med ljus och känsla så är du på en bra nivå :-)

Nu blev jag sugen...

Postad
Renderar du i Mental ray eller maya software?

Mental ray, har du några tips? :) Samt jag undrar vilka ljus jag ska använda? Ska man använda Hdri? Eller bygga upp med vanliga ljus?

Postad
Mental ray, har du några tips? :) Samt jag undrar vilka ljus jag ska använda? Ska man använda Hdri? Eller bygga upp med vanliga ljus?

Spotlights eller arealights därför att dom kan ge mjuka skuggor, dock tar arealights längre tid att rendera.

Fyll ut med svaga pointlights.

HDRI för ljussättning i mental ray fungerar sådär. Anledningen är att du behöver slå på final gather vilket har en tendens att öka renderingstiden x-antal minuter per frame samt att det ofta ger en massa flimmer om du inte hittar rätt inställningar. Får du det att funka så ökar det dock realismen väldigt mycket.

Har du ett objekt med väldigt mycket kanter och detalj så rekommenderar jag alltid att rendera ett occlusionpass för "självskuggning".

Postad

Okey! tackar :) Ungefär på de spåret jag kommit in på nu. Precis läst lite om att rendera i lager. Ska testa Occlusinpass lite senare. Kommer nog bli kanon, eller hoppas på det! :)

• 2 veckor senare...
Postad
nej nu är jag JÄTTE frusterande Om Nån e snäll och kan skicka mig dom här programen skulle bli evigt tacksam.

Snälla? Räcker de inte med 5 st PM om vafan quicktime är för något? Google är din vän.

_Du_ Är fustrerande.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...