hampusforev Postad 13 mars 2008 Postad 13 mars 2008 Hej! Det är inte någon som kan tipsa om ett härligt mörkt industriområde någonstans i Stockholm? Jag har åkt runt som en galning och kollat. Frihamnen är för "ljus", och ligger nära vattnet så det blir för trevligt. Det jag letar efter är sådär Eraserhead-liknande (ungefär). Byggnaderna ska helst vara mörka. Finns det något sådant? Puss och hej 0 Citera
hampusforev Postad 13 mars 2008 Författare Postad 13 mars 2008 CC i AE? Say what? After Effects? Hur som helst, ifall någon annan skall göra något liknande i framtiden och råkar söka på detta inlägg så kan jag rekommendera Vinsta Industriområde samt Ulvsdalens (?) Industriområde. 0 Citera
Rabies Postad 13 mars 2008 Postad 13 mars 2008 Colorcorrection i Aftereffects ja, om det bar aär färgerna som är problemet. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 13 mars 2008 Postad 13 mars 2008 Say what? After Effects? Hur som helst, ifall någon annan skall göra något liknande i framtiden och råkar söka på detta inlägg så kan jag rekommendera Vinsta Industriområde samt Ulvsdalens (?) Industriområde. Om du har lite bilder, lägg gärna upp i den här tråden: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=10380 0 Citera
hampusforev Postad 13 mars 2008 Författare Postad 13 mars 2008 Colorcorrection i Aftereffects ja, om det bar aär färgerna som är problemet. Okej! Vi ska filma med 8mm film så man vill ju bevara de härligt retrofärgerna. Det är bara det att byggnaderna helst ska vara i en mörk och dyster ton (brun, grå, svart, osv. osv.), med små hintar av färger som man kanske kan kontrastera mot dem (blå, ljusgrön, beige). 0 Citera
hampusforev Postad 13 mars 2008 Författare Postad 13 mars 2008 Om du har lite bilder, lägg gärna upp i den här tråden: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=10380 Jag vet inte ifall vi hittat något spektakulärt. Men vi letar vidare och delar gärna med oss av godbitarna som vi eventuellt hittar! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.