Mikkola Postad 11 mars 2008 Postad 11 mars 2008 Hej! Jag komponerar mycket egen filmmusik och till mitt senaste project duger inte riktigt dom där orkestertrummorna i reason 4 :) Jag undrar om det finns någon här som kan ge mig några trummljud eller kanske länka till en hemsida där man kan ladda hem gratis? Har sökt på google utan framgång... vet inte riktigt vad man ska söka på för att hitta :/ Ljudet jag söker är av en puka eller liknande för att skapa lite fart i en dramatisk "ödes" låt jag gjort :) Tacksam gör svar! 0 Citera
premierepro Postad 11 mars 2008 Postad 11 mars 2008 Vill du ha en ett ljud mä bara ett slag elr ska det typ bombombombom, hoppas du fattar vad jag skriver. xD 0 Citera
Mikkola Postad 12 mars 2008 Författare Postad 12 mars 2008 Vill du ha en ett ljud mä bara ett slag elr ska det typ bombombombom, hoppas du fattar vad jag skriver. xD Det ska bara vara ett slag :) 0 Citera
Christian van Caine Postad 13 mars 2008 Postad 13 mars 2008 Gratis lär du inte hitta mycket användbart, men det finns många kommersiella ljudbanker med god kvalitet för en hyfsat låg peng! MusikerMagasinet är en bra tidning som testar sånt titt som tätt, & Studio Forum är ett betydligt bättre forum för sånna här frågor. 0 Citera
Fredrik Blom Postad 13 mars 2008 Postad 13 mars 2008 Kolla om du hittar något på Project SAMs hemsida (http://www.projectsam.com). De har en del av sina ljud från True Strike och True Strike 2 som gratisljud, men bara för Gigastudio3 eller Kontakt2 (tidigare fanns några i wav-format, men de hittar jag inte längre). Annars är det som sagt lurigt med gratis... /Rico 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.