Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Halloj!

Har äntligen köpt mig en kraftfull dator och tänkte prova på att redigera lite. Jag har Firewire, men jag kan inte överföra HDV-material, endast DV-material. VARFÖR?!

Jag har ställt in kameran så den ska mata ut HDV, men Premiere hittar inte kameran (Can't Activate Recorder, Try Resetting Camera) och det är detsamma med Avid.

Har provat med HDVSplit, funkar hur bra som helst, men materialet sparas som .m2t-filer och dom kan man inte öppna i Premiere 2.0 eller Avid (det är dessa två program jag har provat).

Vad ska jag ta mig till? Jag vill verkligen överföra HDV-material i och med man har köpt en monsterdator...

Jag kör Windows XP Pro. Det är en Intel Core Quad 6700 @ 2.66GHz med 3.25 GB i minne.

Börjar bli tokig på saker som inte ska fungera som dom ska fast man har betalat en förmögenhet....

Postad

I PPro 2.0 eller vad du har...Har du kollat så du skapat ett nytt projekt som HDV. När du gjort det och står i Capture måste du gå in i Settings >> Edit och där välja HDV i Capture format. Prova...

Postad

Och åtminstone PPro vill (ofta) ha kameran i "HDV"-mode, inte "Auto".

Däremot BORDE PPro ta in m2t-filer. Det är möjligen inte en trial-version av PPro du kör (?) - den supporterar inte HDV/MPEG2 överhuvudtaget. Och Avid tar, som du märkte inte m2t-filer.

/Max

Postad

Körde med en trial av Premiere, antar det var därför HDV inte fungerade. Var intresserad av att köpa CS3, men så såg jag prislappen... 9500 kr! Är det så konstigt att folk väljer att ladda ner programmen när dom sätter ut såna omänskliga priser. Inget för fattiga yrkesstudenter i alla fall...

Köpte dock Sony Vegas Movie Studio Platinum som passade min plånbok, fungerar perfekt med HDV.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...