Fabrikfilm Postad 3 mars 2008 Postad 3 mars 2008 Hej, hej! Det är så att jag har tänkt skicka in en film som jag har gjort till en tävling. Det står på deras sida att man ska skicka in filmen på DV eller DVD. Jag ska skicka in den på DVD. Men: Vad menar dom egentligen? Bara att man bränner ut tex en AVI fil på en DVD skiva? Eller vad för sorts DVD vill dom ha? 0 Citera
StenR Postad 3 mars 2008 Postad 3 mars 2008 Hej, hej! Det är så att jag har tänkt skicka in en film som jag har gjort till en tävling. Det står på deras sida att man ska skicka in filmen på DV eller DVD. Jag ska skicka in den på DVD. Men: Vad menar dom egentligen? Bara att man bränner ut tex en AVI fil på en DVD skiva? Eller vad för sorts DVD vill dom ha? DVD-R, dvs den ska se ut som en köp/hyr-dvd, antingen PAL eller NTSC beroende på landet. Dock så behövs inga menyer men kanske undertexter om den ska visas utanför Sverige. 0 Citera
Fabrikfilm Postad 3 mars 2008 Författare Postad 3 mars 2008 Aha, testade göra så. Tycker att det blev sämre bild. Visst ska det vara Video_TS? Hur får man bästa möjliga bild? En annan fråga: Ibland står det Data DVD. Vad menar dom då? Tack för svar. 0 Citera
jbergman Postad 3 mars 2008 Postad 3 mars 2008 Aha, testade göra så. Tycker att det blev sämre bild. Visst ska det vara Video_TS? Hur får man bästa möjliga bild? Du kan ju börja här: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=11596 En annan fråga: Ibland står det Data DVD. Vad menar dom då? Att det är en dvd som är tänkt att läsas i en dator istället för i en dvd-spelare kopplad till teven. Du vill inte göra en data-dvd. /Jakob 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.