cabassina Postad 1 mars 2008 Postad 1 mars 2008 Någon som vet hur man gör professionella video tutorials. Har provat med SnagIt, Camtasia, Adobe Captivate etc. Jag vill spela in det som händer på skärmen i 25 fps + ljud så att man kan ta in filmen i Adobe Premiere och redigera vidare, kanske lägga till ett intro. Det bästa resultatet hitills vad med SnagIt: Output Properties: 15 fps (klarar inte snabbare), Microsoft video 1 och 100% komprimeringskvalitet. Ljud från inkopplad mikrofon. Input fixed region: 710x576 Ser bra ut när man spelar upp avi-filen, men när man tar in den i Adobe Premiere, redigerar och exporterar till en avi (square pixels etc) blir filmen suddig och närapå oanvändbar. Buggigt program som inte behåller inställningarna. Exporterar så här från Premiere: General: Microsoft AVI Vide Compressor: Microsoft video 1 Color depth: thousands of color Frame Size: 710x576 Frame Rate: 15 Pixel Aspect: Square pixels Quality: 100% Sedan gör jag om den till wmv med Media Encoder Slutsats: Det går bra att göra en screen capture med ljud bara man inte vill redigera filmen sedan. Hur har de gjort t.ex Total Training? Tacksam för hjälp med detta. 0 Citera
Rogge Postad 1 mars 2008 Postad 1 mars 2008 Slutsats: Det går bra att göra en screen capture med ljud bara man inte vill redigera filmen sedan. Jag gjorde denna för länge sedan med Camtasia och redigerade den i After Effects: Dölj ansiktet Slutsats: Det går att redigera, men inte lika bra i Premiere som i After Effects. ;) 0 Citera
cabassina Postad 1 mars 2008 Författare Postad 1 mars 2008 Den blev bra! Vilka inställningar hade du i Camtasia? 0 Citera
Max_H Postad 1 mars 2008 Postad 1 mars 2008 Total training kör med världens overkill: DVI ut > HD SDI konvertering > HDCAM bandare. Sen klipper dom materialet som okomprimerad HD... /Max 0 Citera
Rogge Postad 1 mars 2008 Postad 1 mars 2008 Den blev bra! Vilka inställningar hade du i Camtasia? Jag minns inte inställningarna 100%-igt, men om jag minns rätt spelade jag in det som okomprimerad AVI, 25fps och hade ljudet på 16bit, 22.050Hz. Exporten från Camtasia var också okomprimerad AVI som jag tog in i After Effects (AE) för redigering. Exporterades från AE som QuickTime, Animation för vidare export till QuickTime H.264 via Quicktime Pro då den gör det jobbet överlägset bäst. Det går ju att redigera ganska mycket direkt i Camtasia också, så After Effects är ju inte nödvändigt. edit: Nu när jag tänker efter så är jag säker på att den tutorial jag gjorde faktiskt redigerades i Camtasia men exporterades till AE för att genom AE få en QuickTime, Animation som jag kunde använda utan problem i QuickTime Pro. Jag gjorde en annan tutorial en gång som behövde text, det var då jag gjorde viss redigering samt lade texten i AE. Jag har för mig att AVI filerna från Camtasia aldrig gick att använda i Quicktime för konvertering till H.264, därav omvägen vi AE. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.