Zimonthemovie Postad 28 februari 2008 Postad 28 februari 2008 hej! jag har filmat ett tag och använder några olika program.. men undrar vilket program man kan använda opm man ska göra hyffsat snygga green screen/ blue screen scener..... tacksam för svar /s 0 Citera
thesnowboarders Postad 28 februari 2008 Postad 28 februari 2008 Alla redigerings program klarar av av keya ut green och blue screen så som jag har förstått det. Även Windows Movie Maker :O 0 Citera
Zimonthemovie Postad 28 februari 2008 Författare Postad 28 februari 2008 ja.. men bild det så snygt:/? 0 Citera
thesnowboarders Postad 28 februari 2008 Postad 28 februari 2008 Det beror på om du filmar green screenen med en webcam eller en HD kamera. 0 Citera
Zimonthemovie Postad 28 februari 2008 Författare Postad 28 februari 2008 ok haha:P har en ett år gammal kamera.... men har tästat en del program... och de flästa tar bort all grön färg... så allt blir genomskinligt -.- 0 Citera
Taste FX Postad 29 februari 2008 Postad 29 februari 2008 Alla redigerings program klarar av av keya ut green och blue screen så som jag har förstått det. Även Windows Movie Maker :O Va...? Går det att keya i Windows Movie Maker? OM det går, vart gör man det då? 0 Citera
auric Postad 29 februari 2008 Postad 29 februari 2008 Va...? Går det att keya i Windows Movie Maker? OM det går, vart gör man det då? du tar orden ur munnen på mig hehe 0 Citera
Film smurfen Postad 2 mars 2008 Postad 2 mars 2008 Åhhh suck! Man kan inte keya i Movie Maker fortfarande. Eftersom Movie Maker bara har ETT videospår för videoklipp är det rätt onödigt att keya för man kan ju inte lägga på nåt annat klipp under det man keyat, eftersom Movie Maker bara har ett videospår. Därför finns inte den funktionen i Movie Maker. 0 Citera
Kranen Postad 2 mars 2008 Postad 2 mars 2008 Det beror på om du filmar green screenen med en webcam eller en HD kamera. Givetvis beror det på vad man har för kamera, men ljussättningen är det absolut viktigaste. Åhhh suck! Man kan inte keya i Movie Maker fortfarande. Eftersom Movie Maker bara har ETT videospår för videoklipp är det rätt onödigt att keya för man kan ju inte lägga på nåt annat klipp under det man keyat, eftersom Movie Maker bara har ett videospår. Därför finns inte den funktionen i Movie Maker. Det går visst!!! http://www.windowsmoviemakers.net/Forums/ShowPost.aspx?PostID=4951 0 Citera
Taste FX Postad 12 mars 2008 Postad 12 mars 2008 du tar orden ur munnen på mig hehe Du tar orden ur munnen på mig! hehe 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.