Torreador Postad 25 februari 2008 Postad 25 februari 2008 När jag nu är klar med första delen av mitt bildspel så ska jag lägga på musik och ljudeffekter. Men jag får inte ljudeffekterna att hamna på den rad jag vill. De hamnar på samma rad hela tiden trots att jag drar dem till olika rader. Vill inte ha de som ska vara efter varandra på samma rad, hur gör jag? /Charlotte 0 Citera
Max_H Postad 25 februari 2008 Postad 25 februari 2008 Du måste "markera" det spår du vill att klippet ska hamna på (bara klicka ute till vänster på exempelvis "Track 3" om du vill att ljudet ska vara där). Märk också att Premiere gör skillnad på Mono- och Stereoljud. /Max 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 25 februari 2008 Postad 25 februari 2008 Man kan också tillägga att är det monoljud du använder kommer det oavsett hamna i projektets mono-spår ifall ditt projekt annars är i stereo. Det kan du dock åtgärda i din projektbin innan du lägger ned ljudet på tidslinjen. Markera klippet och välj Clip > Audio Options > Source Channel Mappings... och välj "Mono for stereo". (eller liknande, kommer inte ihåg exakt) 0 Citera
Torreador Postad 25 februari 2008 Författare Postad 25 februari 2008 Okej, det här var monoljud men jag lyckades göra ett nytt spår med mono (fast jag vet inte hur jag gjorde, haha. Men nu finns det ett till som jag kan använad till monljud. Tackar! /Charlotte 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.