Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När jag nu är klar med första delen av mitt bildspel så ska jag lägga på musik och ljudeffekter. Men jag får inte ljudeffekterna att hamna på den rad jag vill. De hamnar på samma rad hela tiden trots att jag drar dem till olika rader.

Vill inte ha de som ska vara efter varandra på samma rad, hur gör jag?

/Charlotte

Postad

Du måste "markera" det spår du vill att klippet ska hamna på (bara klicka ute till vänster på exempelvis "Track 3" om du vill att ljudet ska vara där). Märk också att Premiere gör skillnad på Mono- och Stereoljud.

/Max

Postad

Man kan också tillägga att är det monoljud du använder kommer det oavsett hamna i projektets mono-spår ifall ditt projekt annars är i stereo. Det kan du dock åtgärda i din projektbin innan du lägger ned ljudet på tidslinjen. Markera klippet och välj Clip > Audio Options > Source Channel Mappings... och välj "Mono for stereo". (eller liknande, kommer inte ihåg exakt)

Postad

Okej, det här var monoljud men jag lyckades göra ett nytt spår med mono (fast jag vet inte hur jag gjorde, haha. Men nu finns det ett till som jag kan använad till monljud. Tackar!

/Charlotte

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...