Gå till innehåll

Canon HV-30/Sony eller HDR-SR8 för liten kamera för TV-produktion?

Recommended Posts

Postad

Tror ni helt hypotetiskt att resultatet från en Canon HV-30/Sony eller HDR-SR8 skulle duga för TV-produktion? Kanske tom biografvisning?

Någon lins/objektiv som ni skulle valt till för att bättra på resultatet?

Postad

Ja det tror jag, bara man gör allt annat rätt, med ljud och ljus osv.

Finns ju flera biofilmer som är inspelade på SD video. 28 days later är väll ett exempel.

Lars von Triers Idioterna, som kom 95(?) är väll också inspelad på video, inte för den filmen är känd för sin goda bildkvalitet, men det var 13 år sen den kom. Så nog duger en HV20 tex för TV eller möjligen Bio, beror ju som på vilka krav man har.

Postad

Tack för svaren. Hur kommer det sig att lagring på videokamerors HD försämrar kvalitén? Komprimerar de för att "snåla" på utrymmet? Finns det inga inställningar som stänger av komprimeringen iså fall?

Och...

Vilket av "budget" objektiven är att rekommendera till HV-30?

Postad
Tack för svaren. Hur kommer det sig att lagring på videokamerors HD försämrar kvalitén? Komprimerar de för att "snåla" på utrymmet? Finns det inga inställningar som stänger av komprimeringen iså fall?

Och...

Vilket av "budget" objektiven är att rekommendera till HV-30?

Ja och oftast nej.

Jag använder Raynox 6600 pro och är mycket nöjd. På hv20.com finns det tester av olika konverters.

/KN

Postad
Ja och oftast nej.

Jag använder Raynox 6600 pro och är mycket nöjd. På hv20.com finns det tester av olika konverters.

/KN

Var köpte du den? Finns den i sverige? Ca pris?

Någon som vet hur WD-H43? Ligger ju bara runt 2000 kr.

Någon som provat Canons Telekonverter TL-H43?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...