Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Rätta mig gärna om jag har fel men varför pratar alla om Canon HV30 när det finns kameror som Canon HF10 som spelar in i Full HD på minneskort? Borde inte den kameran vara bättre??? Eller alla sånna kameror med minneskort? Dom kostar också lika mkt, what the deal?

Upplys mig!

Postad

Dom har AVCHD komprimering som är pain in tha ass att jobba med. Det är också mer ihoptryckt. Sen är det gött att ha en backup på band. Inte en massa trötta filer som fyller hårddiskar som går sönder...

/KN

Postad

Bra fråga. Det verkar helt enkelt som om band fortfarande är enklare att jobba med och har bättre bildkvalitet. Det kommer inte dröja länge innan det vänder. Jag tror att band kommer att försvinna inom några år när material på hårddisk eller minneskort blir lättare att jobba med. Och då slipper vi äntligen en massa trötta band som blir fulla och går sönder...

Postad

Frågan är vad dokumentär och hemmafilmarna ska göra... Jag har säkert 100 band på min dotter som är 5år. Blir en jäkla massa kopierande eller massor av minneskort.

/Max

Postad
Frågan är vad dokumentär och hemmafilmarna ska göra... Jag har säkert 100 band på min dotter som är 5år. Blir en jäkla massa kopierande eller massor av minneskort.

/Max

Tack för svar. Eventuellt kan man väl bränna sina filmer på DVD, BLU-RAY eller vad det nu blir, det är väl nästan bättre än band då man kan bränna flera filmer på en skiva... ?

Köper jag en kamera blir de väl nog en Canon HV30 då (iofs dåligt ljud har jag hört) eller en XH-A1...

Tack, ha de

Postad
Dom har AVCHD komprimering som är pain in tha ass att jobba med. Det är också mer ihoptryckt. Sen är det gött att ha en backup på band. Inte en massa trötta filer som fyller hårddiskar som går sönder...

/KN

Kan du utveckla "pain in tha ass..." och "ihoptryckt".

Jag är på G att köpa en HF100 så fort den börjar finnas i butik för lite kläm och känn och IRL-upplevelser att läsa om.

Jag har tänkt frilansfilma med den. Är frilansfotograf (stillbild) i vanliga fall.

Postad

AVCHD är mer komprimerad är HDV dvs lägre data hastighet, mer ihoptryckt.

AVCHD kräver mer av din dator för att kunna redigera, pain in the ass.

Sen tillkommer alla problem dem backup, utrymme, osv men det har tagits upp i flera trådar.

/KN

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...