Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Street Fighter: Legend of Chun-Li är titeln för den Street Fighter film som snart ska göras.

Jag älskar spelet, men efter skiten som gjordes med Van Damme och Kylie Minogue för herrans massa år sen så tycker man att man kanske borde lära sig av misstagen..

varför börjar man ens med att centrera Chun Li i filmen? Det känns fel :(

http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=40381

http://www.gamereactor.se/nyheter/13058/Fler+Street+Fighter-sk%E5disar/

Postad

hahaha... med Van Damme i minnet kan jag ju bara tänka mig hur det här kan sluta... men å andra sidan hade vi ju George Clooneys bröstvårtor i Batman Forever och det lyckades ju Christopher Nolan fixa till i Begins... vilket är bevis på att serier går att rädda...

Ett problem bara... Hon som ska spela Chun Li ser ju inte ens ut som en kines-tjej... det här luktar D.O.A. lång väg... och då menar jag inte Takashi Miikes kultrullar... :(

Du som ändå är intresserad av spelserien... Sett anime-filmerna? Är det någe att se eller är det ungefär som väntat?

Postad

japp, tänk för att jag har det!! ;)

Street Fighter 2 - the animated movie:

Är faktist riktigt bra, (eller var då den kom ut, inte sett på länge) jag skaffade den när jag va 16 eller nåt och tittade på den minst ett par gånger i veckan haha. Dom följde spelets story till 90% och karaktärena också (även om många bara syns en kort stund, känns som dom slängt in dom bara för att dom va med i spelet och måste få flasha förbi minst en gång).

Bra Animerat, mycket ändringar i vinklar och inzoomingar i fighterna. Dock såg jag den med amerikansk dubbning som sög lite, och musiken som va i filmen (korn och grunge och lite annta) antar jag inte fanns med i originalet.

Serien, minns inte namnet, men den som handlar om Ryu och Ken som åker runt i världen för att träna upp sig efter att ha fått spö av Guile är klart sevärd med om man gillar SF. Lite annan story men klart sevärd med. Börjar med att dom åker runt och träffar nya fighters fast i slutet av serien så viker storyn av lite och det känns som den plötsligt får annan story.

Street Fighter Alpha skaffade jag för nåt år sen, den är okay. Känns okay som street fighter film, men dom har blandat in en massa "dark side - a la star wars" i den, men klart sevärd om man gillar anime action, fokuserar på Ryu och Ken mest, och även Ryus okända lillebror som kommer in i bilden. Tror inte det var så många fler från original SF2 förutom dom, Chun Li och Guile.. kan ha fel.

Postad

Ang skådisen, så tror jag hon är halvkines. Antar att det räcker för amerikanska publiken. Dock stör jag mig på (som jag fattat) att varken Ken, Ryu eller Guile bl.a kommer vara med..

D.O.A (antar att du menar Dead or Alive?) har jag inte sett än :)

Postad

Street Fighter 2 - The animated movie är som balbas säger riktigt jävla bra. Jag kollade på den jag med som en galning när jag var mindre. Den funkade även att använda som porr eftersom man fick se Chun Li naken i duschen. En riktig superfilm alltså.

Resten är bara skit (enligt mig då), Street Fighter Alpha - The Movie köpte jag från Japan för 380 spänn på den tiden och det är bara en dåligt animerad soppa, när folk frågar vilken film jag ångrar mest att jag köpt så är svaret enkelt.

Serien har jag inte orkat kolla klart på, köpte den på tradera, men sålde iväg den igen efter att ha sett några delar.

Filmen med Van Damme är ju asrolig om man ser den som en komedi.

Den nya nu då, nja, kan inte tänka mig att det blir något vettigt av den, men man vet ju aldrig, helt ok casting än så länge.

Postad

Ja, huvudstoryn var väl att M.Bison (Vega i japanska versionen.. amerikanerna tyckte att Vega var för vekt namn för en slutboss.. och M.Bison som var boxarens originalnamn var för likt Mike Tysons namn... så dom slängde om namnen lite) var väl stor ledare för kriminella shadowlaw eller vad dom hette.

Sen hade alla figurerna varsin bakgrundstory och orsak varför dom deltar i SF turneringen. T.ex Chun Lis pappa blev mördad av Bison när när hon va liten..

Guiles kompis Charlie blev dödad när dom hade nått uppdrag inom armén som var anknuten till Bison osv osv.

jag minns inte alls story 100%

Postad

hehe... låter som att jag bör söka upp första animefilmen ändå... kan ju inte vara sämre än advent children antar jag... (där var det extremt mycket "hejjagvarmedispelet-cameo's")

Postad

Nä som sagt så rekomenderar jag Street Fighter 2: the animated movie.

Jag såg den för nån vecka sen på dvd i en butik, och hade nog köpt den om

jag inte varit fattig just då..

Postad
hehe... låter som att jag bör söka upp första animefilmen ändå... kan ju inte vara sämre än advent children antar jag... (där var det extremt mycket "hejjagvarmedispelet-cameo's")

Det är lite så här med, gällandes cameo-grejen då. Men inget jag störde mig på.

Men en varning:

Jag förmodar att du vill se den på originalspråket (japaneseee) MEN, musiken suger i den, det ingen liten skillnad, den japanska är verkligen pissdålig musikmässigt medan den amerikanska är bra.

En till varning: Jag har inte sett den på ca 10 år och vid den tiden så var jag besatt av spelet......

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...