Nitro Postad 18 februari 2008 Postad 18 februari 2008 Ja har två datorer att redigera på, med den ena datorn 1 går det åt ca 30-50min att koda om en film med meny på 2h, men med den andre datorn 2 tar de ca 2.5-3h att koda om en liknande film på 2h. Dator 1: Processor p4 2 core 3.0Ghz, 3gig ddr2, 3 sata diskar 500 gig, ett sämre gforce 6800ultra, windows xp, encore cs3 Dator 2, Processor p4 2 core quad 2.4Ghz, 3gig ddr2, 1 sata raptor 150gig 10k rpm, 2 sata 500 gig, gforece 8800ultra Borde de inte gå snabbare att koda filmen med dator 2? Ja kör med okomprimerad film från premier microsoft dv avi Vilken format rekomenderas att arbeta i, om man tar in dvcam? 0 Citera
Elias_ Postad 18 februari 2008 Postad 18 februari 2008 Ja har två datorer att redigera på, med den ena datorn 1 går det åt ca 30-50min att koda om en film med meny på 2h, men med den andre datorn 2 tar de ca 2.5-3h att koda om en liknande film på 2h. Dator 1: Processor p4 2 core 3.0Ghz, 3gig ddr2, 3 sata diskar 500 gig, ett sämre gforce 6800ultra, windows xp, encore cs3 Dator 2, Processor p4 2 core quad 2.4Ghz, 3gig ddr2, 1 sata raptor 150gig 10k rpm, 2 sata 500 gig, gforece 8800ultra Borde de inte gå snabbare att koda filmen med dator 2? Ja kör med okomprimerad film från premier microsoft dv avi Vilken format rekomenderas att arbeta i, om man tar in dvcam? det tar sån tid, jag hatar det asså, brukar köra på natten :( 0 Citera
Nitro Postad 19 februari 2008 Författare Postad 19 februari 2008 Max brukar ha koll på de här, va har du och säga om detta? Borde inte de gå snabbare att koda om i encore med dator 2? Iom att ja har raptor disk, quad processor? 0 Citera
Rogge Postad 19 februari 2008 Postad 19 februari 2008 Borde inte de gå snabbare att koda om i encore med dator 2? Iom att ja har raptor disk, quad processor? Jo, det borde det absolut göra. Jag hade gjort ett Project som kan återskapas exakt likadant på båda datorerna för att se den egentliga skillnaden. "Liknade film" säger inte så mycket vad det är som är lika respektive olika och just därför hade jag tex tagit ett klipp på 10 minuter och använt det klippet på båda datorerna för att se skillnaden på exakt samma klipp. Självklart skall samma Transcode Settings användas. Först då får man ett mer rättvist resultat att jämföra med. Prova det och se hur det går. :) Det gör också skillnad på vilken disk filerna du använder dig av och på vilken disk det Project du håller på med samt om dom är fragmenterade eller defragmenterade. Skillnaden skall iofs inte vara så stor som du beskriver, men skillnad blir det. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 19 februari 2008 Postad 19 februari 2008 Flyttad från Videoredigering. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.