Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är som många gånger förut ute och letar efter en bättre codec/ett bättre komprimeringssätt. Med Premiere cs3 och H.264 inställt med bitate begränsad till 5 120 kbps är det möjligt att få 720p-video för ca 45 MB/minut. Ganska bra, är inte riktigt nöjd med färgåtergivningen (svagare färger, mer "grått"). Många bekannta hämtar filmer och tv-serier och allt vad det är med fullkomligt superb bildkvalité. Ett Letterman-avsnitt på 40 min tar knappt 360 MB, men är äckligt skarpt och har hur bra färger som helst. GSpot skvallrar om en "AVC1 codec" som använder sig av H.264/MPEG-4 AVC. Bitraten variabel på ca 1021 kbps... Vad använder människorna för program? Inställningar? Någon med erfarenhet som kan dela med sig av sin kunskap?

Postad

Svårt att veta om det är hem-pulare som kodat eller om det är folk som hämtat hem Letterman från CBS hemsida eller så. De flesta TV-kanaler som sänder bra kvalitet kör hårdvaruencoders eller separata mjukvaruencoders. Jag tycker själv att PPro's kodare fortfarande har lite kvar upp till top-kvalitet på h264 (vilket är förvirrande eftersom det är Main Concept som gör den) så kör antingen ProCoder eller Main Concepts "Standalone-encoder".

Jag väntade med svaret för jag inväntade svar från USA själv... vilket jag inte fått ännu.

/Max

Postad

Inväntar svar fortfarande...

De är separata mjukvaror: ProCoder är från Canopus/Grass Valley och MainConcept från...eeh.. MainConcept. :)

/M

Postad

Okej, skulle du köra ut en okomprimerad version ur Premiere och sedan importera i mjukvaran, eller finns det något sätt att göra det kompatibelt med PPro?

Postad

Jag kör alltid ut okomprimerat från Ppro, sedan Procoder eller anna 3parts app. Plus att det kan vara bra med okomprimerat,. då man ofta skall göra ett par olika slut versioner. Kanske en Mpeg2, en QTh264 för nätet och en flash etc.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...