Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

För det första så skall detta manuset bli film ja. Som slutprojekt i 3:an (börjar nu till hösten) ska jag filma och redigera manuset. Jag hoppas att filmen kommer vara färdig till april eller liknande.

Tack så mycket när det gäller Alice och nils-delen. Det var skönt att höra, men det finns ett par ställen som jag måste se över fortfarande. Men som sagt så är det väldigt skönt att få höra det:)

Nu förstår jag vad du menar med att tomas ber på sina bara knän. Som sagt så får man ju inte reda på i princip någonting av deras förflutna så att säga. Jag ser mer som att hanna säger så som ett uttryckssätt, alltså inte bokstavligt. Hanna är en kaxig och kanske lite för självsäker tjej som älskar att jävlas, det är ungefär så jag ser henne. Så hon säger så för att hon vill visa hur mycket överlägsnare hon är just nu.

Angående kerstins del kan jag säga att jag håller med dig på ett sätt. Det är mest klas som pratar i den delen, men det känner jag är befogat så att säga. Jag ville ge känslan i deras scener om att dessa grälen är vanliga i deras hus, det är inte första gången de grälar såhär, så kerstin tar väl inte in allting som klas säger på samma sätt som tidigare. Sen så vill jag se kerstin som en mycket sansad människa som har kontroll. Det är klas som ska vara den "starka" i deras del, men sen vill jag att det ska ske en vändning när hon berättar hela barnhistorien så att säga. Fungerade det föresten? Personligen känner jag att jag måste plantera det lite bättre innan hon berättar det. Det blir så konstigt annars tycker jag.

Jag håller faktiskt på att försöka få Kerstin lite kaxigare, och jag ska absolut försöka det mer nu när du nämnde det. I tidigare utkast har hon faktiskt till och med varit ännu mer underlägsen och mesigare. Så jag håller på att se över det...

Jag tycker verkligen om din idé med slutet. Det skulle faktiskt kunna bli riktigt snyggt (båda alternativen faktiskt). Jag får ge det lite mer tanke bara. Om man tar den idén om att fada ut till alla personerna som har varit med och se de i ett par sekunder skulle man då faktiskt ta kerstin som sitter i bilen. Det skulle passa!:)

Ännu en gång tackar jag! Jag uppskattar detta jättemycket! Det är jättekul när det finns någon (som du) som verkligen läser igenom ens manus och får egna idéer och liknande. Det är helt underbart! Så tack så jättemycket!

• 2 veckor senare...
Postad

Hej

Comedi har skrivit en hel del kloka saker om ditt manus och jag tycker håller i stora drag med om det hon skrivit.

En sak som snurrade i mitt huvud när jag läste texen var att jag tror att det hela skulle funka bättre om Nils redan var död, och att filmen sluta vid begravningen. Dels hade det kunna bli en bra inramning, en gemensam nämnare, och dels känner jag att det är för många dramatiska scener för en så kort film. Alicescenerna kan vara tyst sorg när hon plockar ihop hans tillhörigheter, typ kläder och sådant, bryter ihop och gråter, reser sig och kämpar vidare. Du förstår säkert vad jag är ute efter.

Jag förstår om det inte verkar så intressant då det kräver ganska stora omarbetningar, men jag ville slänga ur mig tanken.

Jag tror också att filmen skulle må bra av en Klas som vi kan sympatisera med, i alla fall en aning.

Simma lugnt

Ola

Postad

Oj, så har jag faktiskt aldrig sett saken på. Att Nils redan var död hade faktiskt kunnat fungerat riktigt bra, men jag är osäker när det gäller hela grejen med att filmen skulle avslutas med en begravning. På något sätt känner jag att det blir...ja vet inte riktigt, kanske för självklart så att säga. I denna filmen har jag försökt göra det så "ickefilmiskt" som möjligt. Till exempel så vill jag inte ha några direkta kameravinklar och så vidare, om man skulle köra på "begravningsidén" skulle det (för mig) kännas som att man var tvungen att "snygga till" filmen. Det är inte riktigt den känslan som jag är som sagt inte riktigt den känslan jag är ute efter. Men däremot (om du inte har något emot det) kanske kunna använda bara den delen till ett nytt upplägg till en film. Jag blev intresserad helt enkelt av hur en sån film skulle se ut :)

Jag försöker just nu att skriva om den lite. Jag försöker göra Kerstin lite mer kaxig och så försöker jag tona ner Klas lite grann. Det går sådär, men jag har det i åtankarna.

Tack så mycket för att ni ens läser det! Alltid kul med kritik!:)

Postad
Det enda problemet med relationsdrama är att de innehåller för lite zombier - annars låter det bra! ;)

GL

/Silverbullit

Det där kan vara den bästa kommentaren jag läst.^^

• 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...