Anders.k Posted July 21, 2004 Share Posted July 21, 2004 hejsan........ är det någon som kan det med Överföring från VHS till data. försöker prova mig fram utan resultat. läst i manualen till min Camera men fattar inte. har ett video kort i datan som har S-video in å ut. och utag för ljud. videon har samma utag.vissa har sakt att man tar från videon till cameran sen in i datan men jag får ingen bild i cameran kör programet pinnacle 9. jag har hittat gamla Vhs filmer som man gjort för flera år sen som jag vill ha på DVD. är det någon som hänger med?? Mvh Anders! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted July 25, 2004 Share Posted July 25, 2004 Från vad jag förstår verkar det som du har alla prylarna, men vad använder du för program? Är det programmet gjort för det videokortet? Du behöver inte gå via videon nödvändigtvis. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders.k Posted July 26, 2004 Author Share Posted July 26, 2004 jo video kortet fick jag med pinnacle V.9 vet bara inte hur jag ska koppla in allt det händer inte mycket får inte in det i pinnacle ingen bild någonstans. jag vet att det måste ju funka. För det sa dom när jag köpte det i affären. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedardo Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Vet inte om detta kan hjälpa dig, men jag har precis påbörjat överföringen av brosans gamla VHS-band till datorn. För några år sedan köpte jag ett pinnacle TV-kort (kopplas via USB) för att kunna titta på TV i datorn. Jag kopplar videon till detta kort (s-video ingång) och sedan kortet till datorn (USB). Ljudet tar jag direkt från videon till datorn. Det funkar utmärkt (efter lite strul :)) Så mitt förslag är att hoppa över kameran och koppla videon direkt till kortet på din dator. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders.k Posted July 29, 2004 Author Share Posted July 29, 2004 okey. ska försöka mig på det. Men hur spelas filmen upp i pinnacle? jag vill Redigera mina filmer i pinnacle. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders.k Posted July 29, 2004 Author Share Posted July 29, 2004 kollade lite på mitt kort i datan men jag har visst sakt fel fanns visst inga ljud ingångar. så här ser mitt kort ut! ¤ 0- video in ¤ 0- video out ()- Firewire om ni förstår? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders.k Posted July 29, 2004 Author Share Posted July 29, 2004 Så nu har testat mig fram. men det händer inte mycket.. tror jag fått in det i pinnacle nu.. men det kommer ingen bild eller ljud. men den känner av att det är s-video nu! men när jag tar å startar capture. så går det igång med det är ingen bild? någon som vet vad det är för fel då? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders.k Posted July 29, 2004 Author Share Posted July 29, 2004 hihi nu är jag här igen.. nu funkar det. men har ett problem till nu kommer det ingen färg. någon som vet? det är ju färg när jag använder min video camera 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders.k Posted August 5, 2004 Author Share Posted August 5, 2004 Fick det att funka.. var ju inte så svårt hihi... lätt som en plätt.... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts