Emiliooo Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 Hej! Sitter och blir konfunderad. Är dessa 3 kameror samma kamera? Har hittat en SONY HDR-FX1 för 28 000 inkl moms, men är det en gammal version? För annars kostar SONY HDR-FX1E typ 36500 kr. Jag blir inte klok på detta? Har även läst på ett forum att man inte kan ställa ljudnivåerna manuellt på den kameran? Innan var jag inne på en Canon XH-A1, men den harju en massa funktioner som är helt onödiga, där det finns förinställningar för att filma i mörker och dylikt. Är även inne på att använda reflexskärmar istället för lampor till intervjuer. Tips någon? 0 Citera
Octavianus Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 E står väl för att det är en europeisk version, dvs den kör PAL och inte NTCS. De brukar vara mkt dyrare, tyvär. 0 Citera
StenR Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 E står väl för att det är en europeisk version, dvs den kör PAL och inte NTCS. De brukar vara mkt dyrare, tyvär. Det beror väl mest på momsen antar jag? 0 Citera
ChrisSFP Postad 12 februari 2008 Postad 12 februari 2008 Hej! Sitter och blir konfunderad. Är dessa 3 kameror samma kamera? Har hittat en SONY HDR-FX1 för 28 000 inkl moms, men är det en gammal version? För annars kostar SONY HDR-FX1E typ 36500 kr. Jag blir inte klok på detta? Har även läst på ett forum att man inte kan ställa ljudnivåerna manuellt på den kameran? Innan var jag inne på en Canon XH-A1, men den harju en massa funktioner som är helt onödiga, där det finns förinställningar för att filma i mörker och dylikt. Är även inne på att använda reflexskärmar istället för lampor till intervjuer. Tips någon? Precis, E står för Europa och PAL, så det är väldigt viktigt. Har en med en hel del tillbehör till salu också, om du tittar här finner du mer information http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=18700 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.