AnnaElisabeth Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 Någon som kan tipsa om en bra dv-videokamera som filmar ger bra kvalitet när man filmat i taskigt ljus, tex inomhus? //Anna 0 Citera
thesnowboarders Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 Någon som kan tipsa om en bra dv-videokamera som filmar ger bra kvalitet när man filmat i taskigt ljus, tex inomhus? //Anna Canon HV20 0 Citera
AnnaElisabeth Postad 13 februari 2008 Författare Postad 13 februari 2008 Canon HV20 Men om man får fråga, vad är det som är mest negativt med hv20? 0 Citera
beta75 Postad 13 februari 2008 Postad 13 februari 2008 Det sämsta som jag tycker är att den är plastig, lite mycket ljud från bandmekanismen med den inbyggda mikrofonen och batteritiden. Det är dock inget som inte andra kameror också dras med. Den väger också för lite och är för liten. Om jag fick drömma så skulle jag vilja ha ett reglage för Gain och separata volymkontroller för höger och vänster kanal. Allt det kan man få men då heter kameran Canon XH-A1 och kostar 35000 kronor. En annan liten trevlig funktion hade varit om man kunde spela in video på SD-kortet om än bara i VGA upplösning... Kort sagt är det faktiskt inget som riktigt är fel på den kameran. Förvånas fortfarande av den ruggigt bra bilden. /KN 0 Citera
StenR Postad 13 februari 2008 Postad 13 februari 2008 Det sämsta som jag tycker är att den är plastig, lite mycket ljud från bandmekanismen med den inbyggda mikrofonen och batteritiden. Det är dock inget som inte andra kameror också dras med. Den väger också för lite och är för liten. /KN HV30 har ju bättre batteritid, extern mik är nog ändå något man vill ha. Plastigheten spelar väl ingen roll, frågan är om den håller, men Sony och JVC:s kameror sägs kännas mindre plastiga, eller är det bara för att de är svarta? Hänger du på en 35mm adapter, rails och mattebox så känns den nog inte för liten ;) 0 Citera
beta75 Postad 13 februari 2008 Postad 13 februari 2008 Fast frågan var ju vad som var negativt med HV20, inte hur man gör för att kompensera de brister den har... x( /KN 0 Citera
AnnaElisabeth Postad 13 februari 2008 Författare Postad 13 februari 2008 kanske är dumt och fråga but i´ll take the risk. När det gäller redigering och dator, vad kräver hv20? kräver den mer än en vanlig mini dv? måste man köpa ny dator om man sitter på en mac mini? //AE 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.