thesnowboarders Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 Hej! När jag kopplar in min mygga i min Canon HV20 så hör jag ingenting, absolut ingenting. Kameran är köpt från USA och Mikrofonen är köpt i Sverige. Är det någon speciell inställning man måste ändra/sätta på/av?? Mikrofonen är denna --> http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_product.html&artnr=170213# Hemskt tacksam för svar! /Oscar 0 Citera
StenR Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 Hej! När jag kopplar in min mygga i min Canon HV20 så hör jag ingenting, absolut ingenting. Kameran är köpt från USA och Mikrofonen är köpt i Sverige. Är det någon speciell inställning man måste ändra/sätta på/av?? Hemskt tacksam för svar! /Oscar Och du har satt i ett batteri? Får du ljud från den om du kopplar in den på mic-ingång i datorn? 0 Citera
thesnowboarders Postad 8 februari 2008 Författare Postad 8 februari 2008 Och du har satt i ett batteri? Får du ljud från den om du kopplar in den på mic-ingång i datorn? Jag har testat med batteri ja, och den låter hur bra som helst på datorn. Det står även på paketet att den fungerar perfekt till videokameror. Har även testat en annan mikrofon och där hörde man heller ingenting :/ Varför? 0 Citera
pelai Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 Jag förstår inte riktigt, Du hör inte ljudet men det blir inspelat ändå eller du varker hör ljudet och HV20 spelar inte heller in det. HV20 har en inställning för att koppla på hörljudet. Kan du se på LCD skärmen om ljudet blir inspelat? Micnivån reglarar du genom joysticken när du är i RECORD-mode medans ljudnivån ut reglerar du genom joysticken i PLAY-mode. 0 Citera
thesnowboarders Postad 13 februari 2008 Författare Postad 13 februari 2008 Jag förstår inte riktigt, Du hör inte ljudet men det blir inspelat ändå eller du varker hör ljudet och HV20 spelar inte heller in det. HV20 har en inställning för att koppla på hörljudet. Kan du se på LCD skärmen om ljudet blir inspelat? Micnivån reglarar du genom joysticken när du är i RECORD-mode medans ljudnivån ut reglerar du genom joysticken i PLAY-mode. Jag fixade det. Problemet var att jag endast kopplade myggan till videokameran, när jag kopplade den till en volymkontroll med batteri försörjning och 5meter sladd så fungerade det ^^ 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.