plf66 Postad 31 januari 2008 Postad 31 januari 2008 Jag har ett par projekt där jag har originalen på S-VHS/Hi8. Dessa är överspelade till Dvcam. Jag kan ta in dem som långa sammanhängande avi i datorn. Eller så kan jag bestämma in- och uttid i Premiere och göra en batchlista, och därefter få en bunt fina söta enskilda klipp som är lätta att klippa med. Jag kör rätt mycket Vegas nu, och det har "scene detect" så det delar en sammanhängande inläsning i små fina klipp. Visst kommer det med en del skit ibland, men det är extremt tidsbesparande. Men scene detection fungerar inte på analoga grundmaterial, eller smalfilm som är överfört till Dvcam. Så till frågan: ------------- Finns något program där jag kan ta in en avi på 30-60 min. Markera var jag vill att programmet ska dela filen. Sen sparar programmet själv ned och gör klipp1, klipp2, klipp3 etc så de blir egna avi-filer? 0 Citera
Rogge Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Så till frågan: ------------- Finns något program där jag kan ta in en avi på 30-60 min. Markera var jag vill att programmet ska dela filen. Sen sparar programmet själv ned och gör klipp1, klipp2, klipp3 etc så de blir egna avi-filer? Scenalyzer klarar av att göra det du vill. Jag använder det själv för att göra samma sak. 0 Citera
plf66 Postad 1 februari 2008 Författare Postad 1 februari 2008 Det verkade ju lovande först, men jag hittar ingen funktion för att importera avi-filer i programmet (testar provversionen). Verkar inte stå nått om det i manualen heller vad jag kan se. 0 Citera
Luzer Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Jag har för mig jag använt Pif-splitter nån gång, pyttelitet program som man kunde dela filer med och även sätta ihop dom igen till en hel fil om man vill. Vet dock inte om det funkar med avi-filer men prova att googla lite. 0 Citera
meinhof Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Gratisprogrammet virtualdubmod tror jag ska ha vissa batchfunktioner, med reservation för att det var ett tag sedan jag använde programmet... 0 Citera
Rogge Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Det verkade ju lovande först, men jag hittar ingen funktion för att importera avi-filer i programmet (testar provversionen). Verkar inte stå nått om det i manualen heller vad jag kan se. Klicka på knappen Explore längst upp till höger och leta upp mappen där filerna ligger. Det går tex alltså inte att importera filer från Mapp A och Mapp B och Mapp C och sedan splitta filerna. Se till att filerna ligger i samma mapp så fungerar det. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.