Jump to content

Recommended Posts

Posted

Känns som jag stormar forumet med trådar...men men

Nizo känns som en kvalitetskamera. Men finns ju massor av modellnummer och vad äre gentligen skillnaden mellan alla? Optiken och årtalen då de gjordes?

super8wiki verkar ju lista alla som ungefärlikvärdiga vad jag ser... Vilka Nizo kameror är det man skall rikta in sig på, alla verkar ju skjuta samma hastigheter, gå på samma batterier etc.

Posted

Jag är väldigt kär min min nizo 561,finns även med XL-lins. Kostade en spotstyvel gjorde den också. Perfekt nybörjarkamera var det för mig iaf, 18,24,54 fps

Nizo 6080 är nog inte så dum den heller.

Glöm inte skaffa 1.3v batteri till ljusmätaren (inte 1.5)

Posted

själv köpte jag mig en NIZO 6080 för ett tag sedan och den funkar finfint. Schyst optik, bra kamera och lätt att lära sig till fullo - helt klart, enligt mig, det bästa valet i NIZO familjen. Minns jag rätt ligger den i tillverkningen runt år 1982 till skillnad mot 4080 som kom lite tidigare och mig veterligen är det optiken i huvudsak som skiljer 6080 från 4080.. matter of taste and preference antar jag så att säga :)

//Benny.