Gå till innehåll

Skärm vid inspelning


nykvist

Recommended Posts

Ibland kan jag uppleva sökaren och lcd-displayen otillräcklig för både fokus och inramning av motiv. Jag undrar kring vad det finns för externa skärmar/monitorer som man kan använda. Vad säger ni? Vad finns för olika alternativ och vilka prisklasser rör de sig i?

 

Egentligen hade jag nog nöjt mig med en liten portabel tv-skärm utan några digitala funktioner.

 

Tips på återförsäljare?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad jag fått lära mig så återger en vanlig tv färgerna korrekt (eller inte tillräckligt iaf). Visst går det att använda en, men då ska det inte vara för att se färgerna och så och det är ju det man vill se! :)

 

Så egentligen bör man ha en riktig monitor och de är tyvärr inte billiga :( (vad är billigt inom film?...) Du kan hitta monitorer på http://www.lrtv.se men jag vet inte exakt priset för det står inte...

 

Ett bra tips är annars att försöka leta på loppmarknader eller försöka köpa begagnat för det kan finnas om man har tur :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

De har inte satt ut sina priser på lrtv, antagligen för att det är ett dyrt ställe och det skulle itne direkt locka fler kunder att skylta med sina priser. Men det mesta inom film är ju dyrt... :(

 

Vill du veta priser får du ringa, faxa eller maila.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...