Persson Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Om nån skulle komma och säga att onani är synd, så kan ni passa på att kasta lite enkel biologi på dom. Penisen är nämligen ett "use it och loose it"-organ. Om man är en 12-årig kille, eller äldre och ogift (och självklart inte får ha sex innan äktenskapet), ja då är onani det enda som gör att inte snoppen degenererar. Dels måste själva spermieproduktionen hållas igång, liksom svällkropparna inuti penisen, själva ståfräset. Annars blir man vad man kallar impotent. Så se till att runka, killar därute. Samma dag som ni märker att ni kan! Kristendomen har några knäppa regler som helt klart kom till under en tid då man inte visste bättre. Alltså kan man strunta i dem, eller man ska strunta i dem. Vår arts fortlevnad förutsätter detta. Äre inte därför man har morgonstånd? För att serva svällkropparna? Har för mig att jag läst det nånstnas :) 0 Citera
Miss_Emma Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Var det inte Rehfus Minus (Karaktär från den numera nedlaggda tidningen Pyton) som hade lösningen på problemet (du skall icke spilla din säd och låta den falla till marken) -Runka under vatten. Har du läst Guts? Man ska vara försiktig med hur man gör det bara. 0 Citera
Simon W Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Äre inte därför man har morgonstånd? För att serva svällkropparna? Ajaj. Då syndar man alltså i sömnen också. O fasor. Har för mig att jag läst det nånstans :) Föga väl underbyggd sanning allstå? ;) 0 Citera
jmalmsten Postad 2 februari 2008 Postad 2 februari 2008 Jag tror jag kan backa upp Persson där då jag också läst om det... eller jag kanske såg det... på det där beryktade runk-avsnittet av Bullen?:p Och apropå att synda i sömnen... Finns ju något som kallas nattlig sädesuttömning om jag inte minns fel... alltså att om det inte blir tömt på annat vis så gör sig kroppen till slut av sig med laddningen innan den blir för gammal... Står i Wiki under "pollution"... Men då är man ju tillbaka till frågan om det verkligen är synd eller inte med "övningskörning", vilket jag fortfarande hävdar att så inte är fallet tills dess att jag blivit överbevisad. Då har vi ju förresten också det gamla bondeskämtet: "Patienten bröt foten då han tappade greppet om lemmen vid sädestömmningen" ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.