lilla_farbrorn Postad 20 januari 2008 Postad 20 januari 2008 Vet inte om rubriken beskriver mitt problem särskilt bra, men jag har fått hjärnsläpp.. Jag har animerat ett objekt men vill att det ska spegla sig i väggen som är direkt till vänster om objektet. Vilket är det lättaste sättet att göra detta? Vill alltså enbart spegla ett objekt i en comp bestående av många lager. Jag tänkte att man kunde spegla positions-keyframesen så att när mitt objekt rör sig åt höger rör sig min spegling åt vänster. Hur gör jag detta? :q 0 Citera
mawi Postad 20 januari 2008 Postad 20 januari 2008 Vet inte riktigt om jag förstår vad du vill göra men har du provat att skala -100% ? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 21 januari 2008 Författare Postad 21 januari 2008 Ja det har jag, det spegelvänder själva objektet, men inte rörelsen. http://img228.imageshack.us/img228/3294/speglingeu8.gif Jag vill göra som exemplet ovan. Bollen är mitt objekt som jag animerat med vanliga positions-keyframes som studsar runt i en miljö som är filmad. Speglingen är en vägg som reflekterar andra objekt i filmen och måste då även reflektera bollen för att det ska bli verklighetstroget. 0 Citera
Max_H Postad 21 januari 2008 Postad 21 januari 2008 Om du animerar lager A, dubblerar det (B) och precompar kopian (B) och väljer "Move all attributes to the new comp....". Slutligen spegelvänder du kopian (-100) så borde det funka... åtminstone i vissa fall. /Max 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 22 januari 2008 Författare Postad 22 januari 2008 Jag har precompat och det fungerade inte, är dock osäker på om jag provat båda alternativen för precomp. "Leave all" fungerade i alla fall inte. Tänk att detta ska vara så svårt då.. hm.. funderar på om man kan ta motion tile och köra offset? Skall prova detta imorgon. Tack för svaren! 0 Citera
Lasse_laser Postad 22 januari 2008 Postad 22 januari 2008 Kan inte säga att det här hjälper då jag jobbar med combustion. Men i det där programmet finns det, under den delen där man ser animeringen i punkter, olika algoritmiska sätt att vända och vrida på den. Dvs man markera dom animeringar det gäller och sen går man in i den menyn och hittar en mängd olika lösningar, kan vara att vända den x, y eller z, förminska den eller nåt liknande. Men som sagt, kan inte garantera att AE är likadant på den biten. Fast det är där jag hade letat först. (Edit: heter förövrigt Math Operations och Expression Browser) /Lasse 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 22 januari 2008 Författare Postad 22 januari 2008 Det fungerade med precomp, hade valt fel inställning tidigare bara. Går att flippa i graph view också, men det var jobbigare. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.