Gå till innehåll

Program för bildarkiv (videosekvenser) ??


Bengt

Recommended Posts

Jag behöver ett smidigt program för att kunna lista innehållet på mina videoband.

 

Vill kunna söka på innehållet t.ex "Storgatan" + "snö" för att hitta vilket av alla band som innehåller sekvensen med den snöiga Storgatan.

Denna info får jag givetvis skriva in själv.

På den tiden jag använde Amiga hade jag ett registerprogram som fixade detta perfekt. Nu är det ju PC-miljö som gäller, på gott och ont.

 

Tips på lämpliga program mottages tacksamt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Har Microsoft Works och Access men gillar inte dem. Open Office är väl något liknande Microsofts Officepaket?

 

Kan tillägga att då, på "Raskens tid", när Amigan var igång använde jag ett program som heter Superbase. Får väl snart fundera på att damma av en av de gamla Amigorna och köra Superbase igen.

 

Tills dess kvarstår efterlysningen på ett bra och sökvänligt registerprogram.

Länk till kommentar
Share on other sites

Realitylog är ett program som har använts på många, många dokusåpor för att katalogisera material. Kompetent, om än buggigt och kanske för dyrt.

 

http://www.kalkyl.com/se/produkter/rl_intro.aspx#

 

Även om det är kompetent så är buggiga program aldrig roliga.

 

 

Slår ett slag till för RelityLog. Riktigt smidigt databasbaserat loggprogram. Funkar det för i stort sett alla stora TV-produktionsbolag så bör det fungera för dig också.

 

Har inte kollat prislappen på programmet ännu (skall göra det) men det känns som lite onödigt stort, har inte riktigt samma registreringsbehov som "i stort sett alla stora TV-produktionsbolag".

Länk till kommentar
Share on other sites

Har Microsoft Works och Access men gillar inte dem. Open Office är väl något liknande Microsofts Officepaket?

 

Kan tillägga att då, på "Raskens tid", när Amigan var igång använde jag ett program som heter Superbase. Får väl snart fundera på att damma av en av de gamla Amigorna och köra Superbase igen.

 

Tills dess kvarstår efterlysningen på ett bra och sökvänligt registerprogram.

 

Om du hade orkat ta en titt på openoffice så hade du märkt att innehåller just det du söker.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Även om det är kompetent så är buggiga program aldrig roliga.

 

Har inte kollat prislappen på programmet ännu (skall göra det) men det känns som lite onödigt stort, har inte riktigt samma registreringsbehov som "i stort sett alla stora TV-produktionsbolag".

 

Buggarna är vad jag vet fixade. Har iaf inte hört några klagomål på det från loggen på några år. Och man ska alltid tänka på att man kan expandera som bolag längre fram.

Jag vet att det fanns en demoversion förr i alla fall. Man kunde logga max 10 band om jag minns rätt. Finns det kvar är det ju värt att testa.

 

edit: okej, jag kollade priset och det är nog inget för dig, eller någon som inte är fullt produktionsbolag... 1 user full license € 1.463

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...