Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag sitter nu och redigerar och har då på min bandare för att kunna se det jag redigerar på tv:n som står brevid mig. Att redigera med bandaren på ger en huvudvärk innan man ens har börjat ljudlägga filmen, så min fråga är:

Varför låter bandare så jävla mycket?

Det går ju knappt att redigera för man hör inte vad dem säger på filmen bara för att bandaren låter som en jävla Volvo som står i rummet och trycker på full gas.

Ni som har bandare hur har ni löst detta med era bandares oljud? Eller är det bara jag som har en bandare som låter?

Kan man på något sätt få en bra arbetsatmosfär utan att slänga bandaren i sopptunnan?

/Jesper

Postad

låter lite over the top, är det stor bandare? dv/dvcam bandare?

och lever dom om som att band skriker eller nåt annat? bara fläkten tycker jag är störande men den låter ju inte så att man inte hör. Många har bandare i ljudisolerade skåp, men det kanske man inte har hemma direkt så försök ljudisolera själv på något sätt. Täck inte fläkten bara.

Postad

Tackar för svaret.

Det är bara en Sony DSR-11 så den är inte stor men det är irriterande ljud att höra hela tiden.

Man får väl spara lite pengar så man kan köpa något ljudisolerat skåp som man kan ha datorn och bandaren i.

/Jesper

Postad

Förut när man hade hus: Allt utrustning i pannrummet. Tyst...

Nu i lägenhet: Suck...

Men DSR-11 är rätt jobbig plus att fläkten har en tendens att bli "ljudlig" rätt fort.

/Max

Postad

hmm jag tycker mig minnas vi hade ett par såna på skolan, upplevde inga större problem.

men som sagt, försök komma på nåt sätt att göra den mindre irriterande. förslaget är att ha den så långt ifrån dig som möjligt, vänd fläkten bort från dig och packa in den i en jacka lite lätt (dock inte bakom där jag antar fläkten sitter).

Känn på den efter ett tag, är den jättevarm är det nog ingen bra idé

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...