Gå till innehåll

Synopsis till en komedi


r0cker01

Recommended Posts

Här kommer en synopsis till en komedi. Skulle behöva lite konstruktiv kritik här. Den är skriven som typ första kapitlet på en bok och nu undrar jag vad ni tycker om själva idén.

 

skriven ur ett Amerikanskt perspektiv, men jag tror själv att den skulle bli rolig på svenska också...

 

Om den kom upp på duken så skulle den vara lättsmält och bara kul att titta på.

 

Men nu vill jag vet vad ni tycker om den.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var inte bara ett synopsis, det var ett helt jävla manus.

Nästan =)

 

Skitbra, hörru. Jag diggar hela utförandet.

Verkar totalt bizarr och rolig. Den började som Office Space med en kille som gör samma sak dag ut och dag in, men sen gick det över till lite konstiga händelser i form av "företaget".

Mycket bra!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jätterolig idé! Utveckla den!

 

Syns denne Chris för alla? Eller är det bara Tom som ser och hör honom? Du borde kunna hitta hur många roliga situationer som helst på det här temat. Det är gjort i olika former (The secret lives of dentist's t ex) - men vad är inte det? Det gäller "bara" att du kommer med nåt nytt i framförandet.

 

Vilket det skulle bli per automatik om Tom var en tjej istället, för DET är inte gjort förut vad jag vet. Att en tjej får en hjälpreda på det sättet. En tanke bara.

Länk till kommentar
Share on other sites

okej.....jag har bestämt mig för att skriva ett manus av den här idén....och jag har även bestämt att Chris ska va osynlig för andra men inte för Tom.

 

Kommer antagligen att lägga upp manuset bit för bit..

ungefär lika långa bitar som den här synopsis:en (?)

dvs 2-3 A4 sidor så att ni kan tycka lite och ge mig lite respons på vägen

om ni orkar och har intresse.

 

 

Tack för visat intresse Ufosxm och monic1 och ni andra 22 läsare

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att det kan bli väldigt underhållande. Håller med Monic1 om att det hade varit fräscht med en tjej.

 

Det är viktigt att du ger en förklaring till vem Chris är och varför han hjälper Tom. Verkligen enormt viktigt. Annars faller hela filmen. Det är som att skriva en deckare utan att ge några svar. Vilket tyvärr inte är helt ovanligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

skön början lr synopsis lr vad man ska kalla det... Istället för att bara chris guidar Tom, kan du inte ha både chris och en tjej som turas om att guida han, men att d e bara en åt gången. Att kanske den ena är snäll och mystisk och den andra lite lurig och med stor portion svart humor.

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra idé Ankattakk, ska tänka på saken att kanske ha en tjej och en kille.....har skrivit 3-4 sidor nu....och det går bra...så ni kommer antagligen att få se en bit av Grovmanus Version 1 snart......

 

//tack för all kommentarer och tips

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...