Humlan Postad 11 januari 2008 Postad 11 januari 2008 Om jag är i ett helt svart rum. Vilken slags lampa ska jag då använda för att få bäst naturligt ljus på den person som jag ska filma. spotlight, lysrör, glödlampa..... 0 Citera
Kranen Postad 11 januari 2008 Postad 11 januari 2008 Varför ska du vara i ett helt svart rum? 0 Citera
D_Odell Postad 12 januari 2008 Postad 12 januari 2008 Finns massor av anledningar, svart berättar inget om bakgrunden utan all fokus läggs på objektet i fråga. Passande i en viss intervjusituation, dock är det vackert att ha någon mer ljuskälla... Jag ljussatte ett mörkt rum med 3punkt spotlights. Och efter lite nerdragning av det röda, vart det precis som önskat. Kan dock rekommendera dimmer på den valda spotlighten. Men än en gång, allt handlar om smak, du kanske föredrar halogen? 0 Citera
Humlan Postad 12 januari 2008 Författare Postad 12 januari 2008 Jag vill vara i svart rum med samma anledning som ni anade. För att tona ner allt runt. Det är en intervjusituation som jag är inne på. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.