Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

När jag nu har redigerat ett tag på Avid Xpress Pro 5.7, känns ganska många saker bekanta, varför de uppför sig på ett visst sätt os.v.. Men en sak vet jag inte varför det händer. Och det är, som rubriket tyder, skapandet av sekvenser. När jag håller på och redigerar, så ser jag plötsligt på min media-mapp att det har skapats en ny "untitled sequence". Varför blir det så?

Någon som är high på det?

Tacksam för svar!

Vh/ Neo

Postad

Förmodligen för att du lägger ner media utan att ha en sekvens öppen. Då skapar det en egen.

Annars kanske du kommer åt nåt kortkommando.

Postad

Hej Eibon

Kan du utveckla det lite vad jag gör för fel för jag vill hemskt gärna veta för att undvika det.

"Förmodligen för att du lägger ner media utan att ha en sekvens öppen. Då skapar det en egen." ?

Kortkommando tror jag inte att jag kommer åt.

Neo

Postad

Helt enkelt: Om du inte har en sequence "öppen" och drar ner ett klipp på den så att säga "icke existerande" sequencen skapar Avid automatiskt en ny.

Kommer inte ihåg kortkommandot men det är väl Ctrl-N eller så om det är ngt som ligger i närheten...

/Max

Postad

Det är nog mycket möjligt att problemet ligger just där. Att jag helt enkelt öppnar något på tidslinan och så öppnas/skapas en ny sekvens.

Ska försöka vara mer försiktig med det.

Tack för hjälpen killar.

Neo

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...